پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
سومین جشنواره کتاب سال تبریز منتخبان خود را شناخت

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره کتاب سال تبریز امروز(26 اردیبهشت ماه) صاحبان آثار برگزیده و شایسته تقدیر در هفت گروه معرفی و تجلیل شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم اختتامیه این جشنواره امروز در خانه هنر تبریز با حضور جمعی از صاحبان قلم، علاقه مندان کتاب و کتابت برگزار شد. به دبیرخانه این جشنواره بیش از 200 عنوان کتاب ارسال شد که 19 اثر به عنوان آثار منتخب، برگزیده شدند. البته از میان آثار ارسالی 185 کتاب داوری شدند و سایر آثار به دلیل کم توجهی در ارایه به موقع کتاب با توجه به تاریخ انتشار از گردونه رقابت خارج شدند. 

در ابتدای این مراسم دکتر سیدجواد طباطبایی، مولف کتاب «مکتب تبریز و تجددخواهی» سخنرانی کرد، سپس موسیقی اصیل ایرانی به صورت زنده اجرا شد. در بخش دیگر این مراسم دو فیلم کوتاه درباره مراکز دیدنی تبریز و مراحل مختلف این جشنواره اکران شدند و در آخر نیز آثار منتخب معرفی شدند. 

در گروه تاریخ و جغرافیا؛ کتاب «نام آوران آذربایجان در سده 14» به قلم غلامرضا طباطبایی مجد به عنوان اثر برگزیده اعلام شد. همچنین در این گروه کتاب «بازآفرینی ربع رشیدی بر اساس متون تاریخی» اثر مشترک دکتر محمدعلی کی نژاد و آزیتا بلالی اسکویی و کتاب «اسکو زیبای خفته در دامنه سهند» به روایت حمیدرضا مقیمی اسکویی به ترتیب رتبه های نخست و دوم آثار شایسته تقدیر شدند. 

در گروه آثار مذهبی، کتاب «برگزیده تفسیر المیزان» به قلم عبدالصمد اسلامی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و کتاب «پله پله تا بلندای بهشت» به همت حسین دوستی به عنوان اثر شایسته تقدیر اعلام شد. 

در گروه ادبیات؛ کتاب «همه افق» به قلم فریبا وفی به عنوان اثر برگزیده و کتاب های «شهربند گنجه» به روایت علیرضا قوجه زاده و «بیر اوجاقدا ایکی کول توپاسی» اثر مشترک رقیه کبیری و کیان خیاوی به ترتیب به عنوان آثار شایسته تقدیر در رتبه های اول و دوم معرفی شدند. 

در گروه دفاع مقدس، کتاب «حنجره عاشق» نوشته مهدی نعلبندی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد. هجنین «احرام عشق» به همت معصومه طریقی به عنوان اثر شایسته تقدیر رتبه دوم اعلام شد. در گروه فرهنگ و هنر، کتاب «خانه های قدیمی تبریز» اثر مشترک دکتر محمدعلی کی نژاد و محمدرضا شیرازی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد، کتاب «فوییه تون(سیری در فرهنگ آذربایجان)» به قلم دکتر محمد حریری به عنوان اثر شایسته تقدیر رتبه نخست انتخاب شد. 

در گروه کودک و نوجوان، نوشتار «سمفونی سیب زمینی ها» به روایت عبدالمجید نجفی اثر برگزیده شد و کتاب های «دنیای نامرئی» با ترجمه مجید عمیق و «حیوانلار» اثر مشترک معصومه اژدری و حسن عبدالهی جهانی به ترتیب به عنوان رتبه های نخست و دوم اعلام شدند. 

در گروه روانشناسی، تکنولوژی و آموزش، کتاب «تیزهوشان متفاوت می اندیشند» با ترجمه علی اکبر راستگار محمودزاده به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. همچنین کتاب های «روش شناسی فرایند پژوهش» اثر مشترک میرجلیل اکرمی، محمدرضا عابدی و صمد پاشایی و «تولید چابک» به قلم سلیمان ایمانزاده به عنوان آثار شایسته تقدیر در رتبه های اول و دوم این گروه برگزیده شدند. 

همچنین نشر یاران به عنوان ناشر برگزیده و حدیث صادق زاده به عنوان گرافیست برگزیده جشنواره کتاب سال تبریز معرفی شدند.

سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تبریز به صاحبان آثار برگزیده 20 میلیون ریال، صاحبان آثار شایسته تقدیر رتبه نخست هشت میلیون ريال و صاحبان آثار شایسته تقدیر رتبه دوم پنج میلیون ريال اهدا شد.

نکته قابل توجه این مراسم در ابتکار در پذیرایی از مهمانان بود. در این مراسم سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تبریز از مهمانان تنها با یک بطری آب و یک عنوان کتاب با هدف بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پذیرایی کرد. 

سومین دوره جشنواره کتاب سال تبریز با معرفی آثار برتر و منتخب به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها