یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
حسن‌زاده: وضعیت نشر و فرهنگ را رو به تحول می‌بینم

فرهاد حسن‌زاده، داستان‌نویس وضعیت فرهنگی و احوال چاپ و نشر کتاب را در یک سال اخیر رو به تحول توصیف کرد. وی به ایبنا گفت که اوضاع کلی فضای فرهنگی به لحاظ فكري و رواني بهتر شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) حسن‌زاده در حاشیه مراسم ضیافت خانه کتاب با اهالی قلم گفت: فکر می کنم وضعیت چاپ و نشر کتاب با تحولاتی روبه رو خواهد شد؛ همچنان‌که نگاه اهالی قلم به وضع آینده فرهنگی امیدوارنه است. 

وی درباره محتوای کتاب‌های ماه و از جمله کتاب ماه کودک و نوجوان توضیح داد: در دوره‌اي كتاب ماه كودك و نوجوان به دستم مي‌رسيد و ديگران را به خواندنش توصيه مي‌كردم اما پس گذشت مدتی اين نشريه به لحاظ علمي و محتوايي به خوبي گذشته نبود.

وي افزود: البته با وجود این مسایل با تجميع نشريات كتاب ماه موافق نيستم چون هر شخصي مجله مورد نظر خود را مي‌خواند و اين‌ها عنوان نشريات تخصصي هستند.

حسن‌زاده درباره حمایت دولت از بخش خصوصی فرهنگی نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند با حمايت از جشنواره‌هاي خصوصي، روحیه نشاط را در جامعه ايجاد كند. اين كار سبب مي‌شود  توجه مردم به كتاب و فرهنگ بيشتر شود.

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان است و تاكنون 52 عنوان كتاب از وی منتشر شده است.

«امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست»، «کلاغ کامپیوتر»، «ماشو در مه»، «هديه خيس»، «روزنامه سقفی هم‌شاگردی»، «سفر به خیر سلطان سنجر» و « از صدای باران خوشم می‌آید» نام برخي از كتاب‌هاي اوست.

ضیافت مدیران جدید فرهنگی شب گذشته(شنبه،‌14 تیر) با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی موسسه خانه کتاب در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها