پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
رونمایی از طرح «یکسال یکصد کتاب» در البرز/ شیوه‌های درست کتابخوانی آموزش داده می‌شود

البرز- سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز از طرح «یکسال یکصد کتاب» رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درکرج، مهری فلاح ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از طرح یکسال یکصد کتاب که یک خرداد 1402 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز کرج برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح 100 عنوان از کتاب‌های برتر برای رده‌های سنی مختلف معرفی می‌شود. علاوه بر آن فعالیت کتابخوانی این 100 کتاب به صورت هدفمند در طول یک‌سال در مراکز کانون انجام می‌شود.

وی جذب بچه‌ها به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین کودکان  و نوجوانان را از مهمتربن اولویت‌های کانون در این طرح عنوان کرد و گفت: علاوه بر بچه‌ها، اولیا هم درگیر کتابخوانی می‌شوند و به صورت غیر مستقیم بر فعالیت کتابخوانی اولیا هم تاثیرگذار است.

فلاح با اشاره به وضعیت نامطلوب سواد خواندن در کشور به نسبت جامعه بین المللی، گفت: تلاش  می‌شود به توانمندسازی کودکان در خواندن  به گونه ای انجام شود که  که سواد خواندن از کودکی در افراد افزایش یابد.

وی آموزش شیوه‌های کتابخوانی برای ترغیب کودکان به خواندن را از دیگر فعالیت‌های این طرح برشمرد و گفت: شیوه‌های کتابخوانی که مربیان در کانون انجام می‌دهند را ارزیابی می‌کنیم و در بین آن‌ها برترین‌ها را انتخاب و در اختیار معلمان و اولیاء قرار می‌دهیم.

افراد می‌تواند این صد کتاب را از فروشگاه کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان واقع در مرکز مجتمع کرج و همچنین با عضویت در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز مختلف البرز به امانت بگیرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها