جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
راهكار افزايش همزمان قدرت و سرعت

کتاب «تمرين‌هاي ورزشي نوين(پلايومتريک)» اثر «جيمز سي.رادکليف»، «رابرت سي. فارنتينوس» و «دونالد ا. چو» با ترجمه دکتر مهدي طالب‌پور و پاسخ به اين پرسش که چگونه قدرت و سرعت را به طور همزمان در ورزش افزايش دهيم، به چاپ چهارم رسيد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با ارايه انواع تمرين‌هاي پلايومتريک در رشته‌هاي مختلف ورزشي و نحوه پرداختن به آن‌ها همراه تصوير، مي‌تواند براي مربيان و ورزشکاران موثر واقع شود.

اثر حاضر در چهار بخش و هشت فصل طراحي شده است. بخش نخست کتاب شامل مفهوم پلايومتريک مي‌شود که دربرگيرنده چگونگي تمرين‌هاي پلايومتريک و اصول تمرين‌هاي پلايومتريک است. 
بخش دوم حرکات و شيوه‌هاي اجرايي تمرين‌هاي پلايومتريک نام دارد و شامل حرکات پلايومتريک و گروه‌هاي عضلاني درگير و رهنمود‌هاي اجرايي مي‌شود.
بخش سوم اين اثر حرکات پلايومتريک است که حاوي حرکات مربوط به پاها و لگن، حرکات مربوط به تنه و حرکات مرتبط به بالا تنه و دست‌هاست.
بخش چهارم اثر حاضر پرش‌ها و تمرين‌هاي پلايومتريک را داراست که فصل‌ کاربرد تمرين‌هاي پلايومتريک در ورزش‌هاي متداول، تشکيل دهنده اين بخش از کتابند. 

همچنين در پايان کتاب دو پيوست، روش‌هاي اجرايي آزمون‌هاي پلايومتريک و مختصات ساخت وسايل مورد نياز در تمرين‌هاي پلايومتريک آورده شده اندکه به مخاطب اطلاعاتي تکميلي درباره اين تمرينات ارايه مي‌کند.

در قسمتي از مقدمه مترجم آمده است: «کتابي که هم اينک پيش روي خود داريد، بيان کننده تمرين‌هايي است که علاوه بر کاربرد خاص ورزشي آن، در زمينه سلامتي افراد و آمادگي عمومي بدن آن‌ها نيز بسيار سودمند است. اين تمرين‌ها که به نام تمرين‌هاي پلايومتريک خوانده مي‌شوند احتمالا توسط قهرمانان رشته‌هاي مختلف ورزشي دانسته و يا ندانسته مورد استفاده قرار گرفته و يا مي‌گيرد. هدف اين کتاب آشنايي هرچه بيش‌تر جامعه با اين‌گونه تمرين‌ها است و هر ورزشکاري در هر سطحي (چه قهرماني و چه آماتور) و هر فردي غير ورزشکاري از هر قشري با کمترين امکانات قادر به استفاده از آن مي‌باشد.»

کتاب «تمرين‌هاي ورزشي نوين(پلايومتريک)» از سوي انتشارات به‌نشر و در شمارگان 2200 نسخه، 1925 صفحه و بهاي 17000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط