شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۸
منابع مكتوب وجود دارد، خواننده نيست

مربي تيم ملي فوتبال جانبازان و معلولين(cp) عنوان كرد:‌ متاسفانه بيشتر ورزشكاران كشورمان به دنبال كتاب و كتابخواني نمي‌روند، در صورتي كه منابع ورزشي مناسبي به‌ويژه در حوزه فوتبال وجود دارد.\

مهران عسگريان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: مطالعه منابع تازه و به‌روز دنيا كمك بسياري به ورزشكاران خواهد كرد زيرا سطح آگاهي آن‌‌ها را نسبت به تازه‌هاي علم فوتبال افزايش مي‌دهد.

وي ادامه داد: امروزه كتاب‌هاي مناسب دنيا، تهيه و به فارسي ترجمه مي‌شوند و مربيان و ورزشكاران مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند،‌ اما متاسفانه اين قشر از اهالي ورزش به دنبال تهيه كتاب نيستند. در صورتي كه اگر براي تهيه كتاب‌هاي ورزشي اقدام كنند، در بازار نشر با منابع مناسبي روبه‌رو خواهند شد.

به گفته عسگريان، فعاليت‌هاي مناسبي مي‌توان براي علاقه‌مند كردن و در دسترس قرار دادن كتاب براي ورزشكاران انجام داد كه از جمله آن مي‌توان به برگزاري مسابقات كتابخواني براي ورزشكاران در اردو‌هاي ملي يا باشگاهي و در نظر گرفتن جوايزي مناسب براي ارايه به ورزشكاران، اشاره كرد.

وي افزود: اين نوع فعاليت‌ها، انگيزه و ميدان رقابتي سالم براي افزايش سطح علمي در ميان ورزشكاران ايجاد مي‌كند. 

مربي تيم ملي فوتبال "cp" ايران بيان كرد:‌ بارها در كشور‌هاي خارجي و در مسابقات مختلف نظير المپيك 2008 پكن مشاهده كرده‌ام در كمپ‌ تيم‌هاي ملي، جايگاهي براي استفاده از رايانه و اينترنت وجود داشت كه ورزشكاران در مسابقات اينترنتي حوزه اطلاعات عمومي ورزشي و تاريخچه المپيك شركت مي‌كردند و در صورت كسب امتياز مناسب، هديه يا جوايزي از سوي كادر اجرايي مسابقات به ورزشكار اهدا مي‌شد.

عسگريان گفت: تا زماني كه براي افزايش سطح تحصيلات ورزشكاران تلاش نكنيم، نمي‌توان انتظار مطالعه از آن‌ها داشت، زيرا ميزان سواد، ارتباط مستقيمي با سطح مطالعه و كتابخواني افراد دارد.

مربي تيم ملي فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولين در پايان اظهار داشت: در سال‌هاي اخير تمام تيم‌هاي حاضر در مسابقات بين‌المللي از سطح مناسبي برخوردارند، زيرا علم فوتبال به ويژه در حوزه جانبازان و معلولين پيشرفت‌‌هاي چشمگيري داشته است و اين امر به كشور‌هاي پيشرفته در ورزش كمك بسياري كرده است،‌ به طوري كه در سال‌هاي گذشته، زماني كه با تيم‌هاي بزرگي نظير هلند روبه‌رو مي‌شديم، به راحتي و با چندين گل آن‌ها را مي‌برديم و به ادامه مسابقات مي‌پرداختيم، اما امروزه اين‌ تيم‌ها سطح خود را به فوتبال ما رسانده‌اند و رقيب‌هاي جدي براي ما به شمار مي‌روند و اين امر تنها با تسلط و فعاليت مناسب علمي به‌دست آمده است. ما نيز براي كسب دوباره جايگاه مناسب خود و حفظ آن بايد در اين راه قدم بگذاريم و تلاش خود را افزايش دهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط