شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
کمبود زینک نداریم/ بازار ضعیف؛ دغدغه فعالان چاپ

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با اشاره به واردات مناسب زینک، طی ماه‌های اخیر، کم‌کاری و رکود کاری را یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه چاپ دانست.

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت کنونی بازار کار در حوزه چاپ و نشر، عنوان کرد: طی ماه اخیر توانستیم مقدار مناسب و خوبی واردات زینک داشته باشیم تا اعضای تعاونی و صنف، کمبودی نداشته باشند و اکنون جنس به میزان نیاز در انبار موجود است.

وی افزود: در حوزه سایر اقلام مثل کاغذ نیز اطلاع دارم که کالا به میزان نیاز فعالان حوزه چاپ و نشر موجود است و مشکلی وجود ندارد.

شجاع با بیان اینکه دغدغه اصلی صنف کمبود کار و رکود کاری است، گفت: بسیاری از واحدهای چاپی سفارش ندارند؛ بنابراین دیگر صنایع وابسته مثل لیتوگرافان نیز دچار این رکود شده‌اند.

به‌گفته وی، البته در این ماه‌ها عموماً سفارش‌ها اندک است اما باید تلاش شود از تعطیلی صنایع جلوگیری و با ایجاد رونق اقتصادی زمینه را برای رشد و توسعه کسب و کارها فراهم کنیم.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با اشاره به قیمت زینک موجود در تعاونی، تاکید کرد: اکنون زینک درجه یک هاگوانگ چینی به قیمت حدود ۷۹ هزار تومان در تعاونی موجود است اما در بازار آزاد، قیمت زینک بین ۸۶ تا ۸۸ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها