سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
سفیر دانایی کودکان و نوجوانان روستایی بندرعباس معرفی شد

هرمزگان - از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری هرمزگان، سفیر دانایی کودکان و نوجوانان روستایی بندرعباس معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مریم قنبری، مربی کتابخانه پستی بندرعباس با خدمات کتاب رسانی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، سفیر دانایی در روستاهای بندرعباس شد.

قنبری مربی فعال، علاقه‌مند و دلسوز کتابخانه شهرستان بندرعباس در سال گذشته با ارسال ۶ هزار و ۴۵ جلد کتاب برای اعضای کتابخانه پستی، رتبه ۴ کشور را در کتابخانه‌های پستی سراسر کشور کسب کرد. به این ترتیب کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه پستی بندرعباس را می‌توان از کتابخوان‌ترین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد.

علاوه بر کتابخانه‌های ثابت کانون یا همان مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری، کتابخانه‌های پستی نیز خدمات خود را به صورت مستقیم در دسترس کودکان و نوجوانان استان قرار می‌دهد و اثربخشی کتابخانه پستی در آینده کودکان و نوجوانان استان، بسیار حائز اهمیت است.

دو کتابخانه پستی شهرستان بندرعباس و میناب برای کودکان و نوجوانان روستاهای استان هرمزگان، به منظور دسترسی کودکان و نوجوانان روستایی با هدف شناسایی و پرورش ذوق و استعداد و تحقق اهداف بلند مرتبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آینده سازان این سرزمین کتاب ارسال می‌کنند.

در گذشته از طریق پست، کتاب به روستاها ارسال می‌شد ولی سال‌هاست به دلیل هزینه بالای پست از طریق رابطین فعال حوزه کودک و نوجوان که شامل دهیاران، شورای روستا، مدیران و آموزگاران این مهم صورت می‌پذیرد.

به گزارش ایبنا، کتابخانه پستی بندرعباس با ۷ هزار و ۳۷۰ جلد کتاب و ۷۰۹ عضو از سال ۱۴۰۰ بازگشایی شده و ۱۳ روستا را تحت پوشش قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها