چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
طرح «پاگرد کتاب» در زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در راستای آموزش نقد کتاب؛ طرح «پاگرد کتاب» در زنجان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌‎خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: برنامه پاگرد کتاب با هدف ایجاد انگیزه در اعضا برای تولید آثار جدید و بررسی تازه‌های نشر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به همت واحد آفرینش‌های ادبی در قالب نقد و بررسی کتاب‌های چاپ شده برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضای نوجوان با بررسی ۱۲ عنوان کتاب اجرایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: این برنامه با نقد کتاب توسط اعضای کارگاه‌های ادبی، منتقدین مهمان و مربیان ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اجرا خواهد شد.

عیسی‌خانی گفت: این برنامه از طرح‌های مصوب کتاب برنامه عملیاتی سال جاری است که با محوریت نقد و بررسی کتاب و با هدف ارزیابی برنامه‌های نقد مراکز و کیفیت بخشی برنامه‌ی کشوری دو پنجره و همینطور توانمندسازی اعضای ادبی در حوزه نقد پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه معصومه اکبری، لیلا دوستی فرد، معصومه دین محمدی، مریم بیات تبار، فاطمه سلیمانی، مریم تاراسی، ستایش رضایی و نسرین خان‌صمنی از مربیان همکار در این برنامه هستند، اضافه کرد: کتاب‌های «مشترک مورد نظر»، «راز شبحی در مه»، «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی»، «ققنوس همین جاست»، «لبخندی برای سوفیا»، «من و عجیب و غریب»، «جزیره»، «زمین ما دل ما» و در مراکز (علوم و نجوم، قیدار، زرین رود و ماهنشان) با نقد و بررسی کتاب‌های؛ «ستاره‌ها که بیفتند» «خدای دست و دلباز» «کاش حرفی بزنی» «خانواده آقای چرخشی» از جمله کتاب‌هایی است که در قالب این برنامه نقد خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت مربیان ادبی توانمند و اعضای سابق آفرینش‌های ادبی در حوزه نقد، به عنوان منتقد مهمان و تسهیل‌گر و همینطور پویایی اعضا در کنار نویسندگان منتقد و فعالان حوزه کتاب از اهداف پیش‌بینی شده این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط