سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کتاب گروهی «تغزل»؛ گامی در راستای شناسایی شاعران انجمن

کتاب «تغزل» مجموعه اشعار گردآوری شده از شاعران انجمن «تغزل» است که توسط رضا شالبافان گردآوری شده و انتشارات ناهوته آن را چاپ کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سال‌های زیادیست که شاهد برگزاری محافل و انجمن‌های ادبی با محوریت خوانش شعر در مکان‌های عمومی و دولتی هستیم.

این محافل ادبی اغلب به منظور شناسایی شاعران با استعداد و خوش قریحه‌ای است که با حضور در این مراسم این امکان را می‌یابند که با خوانش شعر، متن ادبی خود را در داوری و قضاوت قرار دهند. چه بسا که بیشتر شاعران ایرانی شناخته شده، گام‌های ابتدایی خود را در مسیر شاعری و شاعرانگی از همین مسیر برداشته‌اند.

محفل ادبی «تغزل» یکی از این محافل و انجمن‌های ادبی فعال در تهران است که با سخنرانی یک یا دو پژوهشگر بخشی از زمان خود را به معقوله های تخصصی در حوزه شعر اختصاص می‌دهند. سلسله‌نشست‌های این انجمن، در دوره فعلی در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

در مقدمه این کتاب، رضا شالبافان آورده است؛ بی‌گمان یکی از نخستین و مهم‌ترین مفاهیم انتزاعی که همیشه از ازل تا ابد دغدغه انسان بوده، مفهوم عشق است و عشق همیشه با تغزل گره خورده است. سال‌هاست به نام و بهانه تغزل در انجمن تغزل گرد هم می‌آییم. در این انجمن همواره تلاش شده تا تریبون در اختیار همه گونه‌های شعری از غزل گرفته تا سپید، همه ژانرها و سبک‌ها، از شاعران نامدار تا گمنام و تازه کار رابرگزیند. در همین راستا مجموعه کتاب‌های گروهی تغزل را منتشر خواهیم کرد، باشد که گامی هر چند کوچک در راستای شناسایی شعر فارسی برداشته باشیم.

ویژگی این کتاب، شنیدن صدای شاعران گمنامی است که خواننده را در هر صفحه با یک نوع نگره و تنوع سلیقه‌ای در استفاده واژگان و مولفه‌های شعری همراه می‌کند.

چاپ اول این کتاب در تابستان ۱۴۰۳ در ۹۲ صفحه وبه قیمت ۱۴۵ هزار تومان به‌تازگی از سوی نشر ناهونته منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها