چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کتاب «مرگ هنر» منتشر شد

کتاب «مرگ هنر» نوشته محمدعلی علمی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۱۲۰ صفحه به قیمت ۱۲۳ هزار تومان به همت انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «مرگ هنر؛ بررسی آرای هگل و هیدگر پیرامون ایده پایان هنر» نوشته محمدعلی علمی در نوبت اول ۱۴۰۳ با ۱۲۰ صفحه به قیمت ۱۲۳ هزار تومان به همت انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است.

کتاب «مرگ هنر؛ بررسی آرای هگل و هیدگر پیرامون ایده پایان هنر» به بررسی دو رویکرد فلسفی مهم در مورد هنر می‌پردازد که تأثیرات عمیقی بر درک ما از نقش هنر در زندگی مدرن دارد. در این اثر، نگارنده به تحلیل نظرات هگل و هیدگر درباره پایان هنر و معناهای آن می‌پردازد و تلاشی برای بررسی سوال‌های، آیا هنر تنها به زیبایی فرم محدود می‌شود؟ نقش واقعی هنر در زندگی چیست؟ آیا هنر بزرگ و اصیل به پایان رسیده است؟ دارد.

نویسنده استدلال می‌کند که هگل به پایان هنر به‌عنوان عدم توانایی آن در نمایندگی امر مطلق در دوران مدرن می‌نگرد. او معتقد است که در عصر مدرن، هنر بزرگ وجود ندارد و هنر به عنوان وسیله‌ای برای نمایندگی حقیقت، دیگر مطلوب نیست. در مقابل، هیدگر، پایان هنر را ناشی از ناتوانی هنر مدرن در آشکار کردن حقیقت می‌داند و بر ضرورت بازگشت به هنر بزرگ تأکید می‌کند.

این کتاب نه تنها تحلیلی عمیق از دیدگاه‌های هگل و هیدگر ارائه می‌دهد، بلکه به بررسی وجوه اشتراک و افتراق این دو رویکرد نیز می‌پردازد. از این رو، این اثر می‌تواند برای علاقه‌مندان به فلسفه هنر، تاریخ هنر و مباحثات مدرن در زمینه فرهنگ و زیبایی‌شناسی مفید باشد. این کتاب به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا با چالش‌ها و سؤالات بنیادی پیرامون نقش و اهمیت هنر در دنیای امروز آشنا شوند و به تفکر عمیق‌تری در مورد هنر و حقیقت بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها