شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
برنامه‌های هفته ملی کودک در استان فارس اعلام شد

فارس- برنامه‌های هفته ملی کودک توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، علی خواجه‌نژادیان ظهر شنبه با بیان اینکه برنامه‌ها از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه برگزار می شود، گفت: هفته ملی کودک بهانه‌ای است که توجه ویژه‌ای به کودک شود.

وی افزود: اوج مظلومیت کودکان در غزه و لبنان مشاهده می‌شود.

خواجه‌نژادیان با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از شهدای مقاومت کودکان هستند، عنوان کرد: تنها این موضوع منحصر به کودکان غزه نمی‌شود و ابعاد مختلفی که این قشر نیاز دارند، قابل توجه است.

وی افزود: کودکان بسیاری در سراسر دنیا از حق آموزش برخوردار نیستند و بسیاری از استانداردهای کار کودک را ندارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تصریح کرد: بهداشت و سلامت در ایران و جهان مسئله جدی است، بنابراین این هفته فرصتی برای مطالبه‌گری در این زمینه‌هاست.

وی، استاندارد نبودن بازیگاه‌های کودکان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در حوزه تربیتی گاهی این اماکن و فضاها نیاز به بازنگری دارد.

خواجه نژادیان از دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم به صورت نمادین در ابتدای برنامه‌های هفته ملی کودک خبر داد و افزود: در این هفته به حوزه بازی می‌پردازیم و پارک کودک میزبان رویدادی است که خانواده‌ها و فرزندان به بازی می‌پردازند.

وی در ادامه بیان کرد: در این هفته توجه خاصی به کودکان محلات محروم و کم برخوردار داریم و نمایش میدانی و جشن رسمی در محله سعدی برگزار می شود.

خواجه‌نژادیان ادامه داد: در تداوم برنامه‌ها روز شنبه از حافظیه تا توس کودکان نخبه در جوار آرامگاه حافظ و فردوسی شعرخوانی و گفتگوی کودکان انجام می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس همچنین به بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در استان فارس اشاره کرد و گفت: آغاز جشنواره از هفته ملی کودک است و مردمی سازی قصه از اهداف ما در استان فارس است و تلاش می کنیم مادرانی که علاقه به قصه‌گویی دارند را شناسایی و مسلط به مهارت‌های قصه‌گویی کنیم.

خواجه‌نژادیان در ادامه عنوان کرد: امسال کانون مشکلات حادی در حوزه نیروی انسانی داشت به نحوی که ۲۰ درصد مربیان ما به آموزش و پرورش منتقل شدند و هنوز در یک سال گذشته موفق به جایگزینی آنها نشده‌ایم.

وی اعلام کرد: در یکسال گذشته کانون دستاوردهایی داشت که با وجود کاهش منابع، رسیدن به این موفقیت‌ها سخت بود و در سال گذشته کانون فارس موفق شد در حوزه فرهنگی کشور برتر باشد و برای نخستین بار در جشنواره شهید رجایی انتخاب شد.

خواجه نژادیان عنوان کرد: در حوزه تماشاخانه سیار کانون توانستیم ۳۰ اجرا در طول ۱۰ روز در روستاها و نقاط محروم داشته باشیم و در حوزه فعالیت فرزندآوری، کانون به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها