چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸

عليرضا محمودي ايرانمهر، از انتشار 4 داستان كوتاه در مجموعه داستاني با نام «بهترين داستانها و شعرهاي جهان» از سوي يك انتشاراتي در لندن خبر داد. به گفته ايرانمهر، اين آثار به دنبال فراخوان اين انتشاراتي، از ميان 600 اثر راه يافته از جهان برگزيده شده كه داستان «سونات زنانه» او نيز يكي از داستان‌هاي به چاپ رسيده در اين مجموعه است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمودي ايرانمهر، درباره اين كتاب توضيح داد: مهرنوش مزارعي، ميترا هشيار و صبرا فرمند، از  نويسندگاني ايراني هستند كه در خارج از كشور زندگي مي‌كنند و آثاري از آنان در اين مجموعه منتشر شده است.

وي افزود: انتشارات lounje در لندن با انتشار فراخواني از ميان 600 اثر داستاني شركت كننده، در آخرين مرحله، 28 اثر را براي چاپ گزينش مي‌كند و از اين 28 اثر، 4 اثر به نويسندگان ايراني تعلق دارند. 

اين داستان‌نويس كه از انتشار مجموعه داستان‌ها و فلش‌فيكشن‌هاي آماده انتشارش در دو كتاب جداگانه خبر داد، گفت: در حال حاضر دو كتاب مجموعه داستان و فلش‌فيكشن را آماده انتشار كرده‌ام كه تصميم دارم آن‌ها را بر خلاف كتاب «بريم خوشگذروني»، در دو كتاب جداگانه به چاپ برسانم. 

وي افزود: شايد يكي از ويژگي‌هاي اين مجموعه داستان اين باشد كه اين كتاب از سه داستان بلند حدود 60 صفحه‌اي با چند داستان حدود 20 صفحه‌اي تشكيل شده است. اين داستان‌ها به لحاظ مضمون و موضوع در فضاهايي كاملا متفاوت نوشته شده‌اند و مانند آثار قبلي‌ام هر كدامشان از نظر تجربه، زبان و تكنيك تازه‌اند و به يكديگر شباهتي ندارند. 

ايرانمهر همچنين با اشاره به ساختار متنوع زباني در داستان‌هايش گفت: در اين مجموعه حتي زبان، سبك و ساختاري متفاوت يافته؛ به طوري كه زبان يك داستان، آركاييك و همراه با قطعاتي از متون كهن فارسي شكل يافته؛ در حالي كه در داستاني ديگر زبان كاملا شكسته است و داستان با لهجه تهراني امروز روايت مي‌شود. 

ايرانمهر درباره مجموعه فلش‌فيكشن‌هايش نيز توضيح داد: اين مجموعه از فلش‌فيكشن‌ها براي اولين بار است كه به طور مستقل منتشر مي‌شوند. من تا به حال بيش از چندهزار فلش فيكشن نوشته‌ام كه بسياري از آن‌ها در وبلاگ‌ها و روزنامه‌ها منتشر شده‌اند. 

وي اضافه كرد: اين مجموعه تقريبا دربرگيرنده بيشتر فلش‌فيكشن‌هايم است كه در طول 17 يا 18 سال نوشته‌ام. 

به گفته ايرانمهر اين دو كتاب هنوز به ناشر سپرده نشده‌اند.

مجموعه داستان «ابر صورتي» ايرانمهر پاييز سال گذشته(88) از سوي نشر چشمه روانه بازار كتاب شد.

عليرضا ايرانمهر متولد 1353 مشهد، داستان‌نويس و منتقد ادبي است. وي فعاليت‌هاي ادبي خود را از سال 69 با نوشتن نقد ادبي در نشريات مختلف آغاز كرد و تاكنون بيش از صد مقاله در مجلات و روزنامه‌ها به چاپ رسانده است.

وي همچنين در زمينه فيلم‌نامه‌نويسي نيز فعاليت مي‌كند. داستان «ابر صورتي» ايرانمهر در سال 1382 برگزيده اول مسابقه داستان‌نويسي اینترنتی بهرام صادقي شد.

«بريم خوشگذروني» نام مجموعه داستان ديگري از اين نويسنده است كه در سال 1384 از سوي انتشارات «روشنگران» روانه بازار شد. «سفر با گرد‌باد»(تحليل اشعار صائب تبريزي از منظر هرمنوتيك) نيز كتابي پژوهشي از ايرانمهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط