دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
تلنگري براي يادآوري جايگاه چاپ

رييس اتحاديه صحافان تهران با اشاره به تعامل صنعتگران در روز صنعت چاپ، اظهار داشت: برپايي اين روز، تلنگري كوچك به اصناف مرتبط، دولتي‌ها و متوليان صنعت چاپ در حوزه‌هاي مختلف صنعتي و اقتصادي براي يادآوري جايگاه چاپ است.\

جليل غفاري‌رهبر در حاشيه مراسم روز بزرگداشت صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: برگزاري برنامه‌هاي گراميداشت موجب تجديد ديدار دست‌اندركاران و فعالان يك صنف و نيز
گسترش تعاملات و ارتباطات افراد با يكديگر مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين مراسم چاپخانه‌دار، ليتوگراف و صحاف به راحتي با مسوولان كشوري ديدار مي‌كند و درد و دل‌ها و مشكلات صنف خود را با او در ميان مي‌گذارد. چنين برخوردهايي موجب دلگرمي صنف مي‌شود.

غفاري‌رهبر با بيان اين كه مسايل صنعت چاپ كشور، داراي مشكلات ساختاري و اقتصادي است، اظهار داشت: سرمايه‌گذاري در اين صنعت بسيار سنگين است و در اين ميان دولت مي‌تواند در رايزني با مسوولان بانك‌ها زمينه اعطاي تسهيلات ويژه را براي فعالان چاپ فراهم كند.

وي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم با نوسازي بدنه صنعت چاپ، زمينه افزايش كيفيت و توانايي‌هاي چاپ را در منطقه و حتي جهان افزايش دهيم.

غفاري‌رهبر با اشاره به وارداتي بودن ملزومات صنعت چاپ افزود: اكنون بخش گسترده‌اي از صنعت چاپ از ماشين‌آلات تا مواد اوليه، وارداتي است و در اين هجمه سنگين نمي‌توان انتظار داشت كه صنعت چاپ بازدهي مناسبي براي فعالان داشته باشد.

رييس اتحاديه صحافان تهران خاطرنشان كرد: اميدواريم چنين برنامه‌هايي مختص به يك روز خاص نباشد و با استمرار آن زمينه رشد و اعتلاي صنعت چاپ در كشور فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط