دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
«آكسسوار در تئاتر» با ترجمه پيام فروتن منتشر مي‌شود

پيام فروتن، طراح صحنه و مدرس دانشگاه، ترجمه كتاب «آكسسوار در تئاتر» نوشته گيل ديويس را به پايان رساند. اين كتاب در مرحله صفحه‌بندي است.\

فروتن به خبرگزار كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين كتاب مصور ابزارهای به‌کار رفته در صحنه از مصر باستان تا سال 2000 بررسي مي‌شود.

وي توضيح داد: كتاب از زمان مصر باستان آغاز مي‌شود و به يونان و روم سر مي‌كشد و در ادامه دوره‌هاي تاريخي را تا قرن 20 با فاصله و دهه به دهه مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

فروتن افزود:اين كتاب علاوه بر شيوه زندگي و و فضاي تاريخي، نوع لباس، غذا، مراسم انواع ظروف، و وسايل زندگي را به همراه مشخصات فني مورد بررسي قرار داده است.  

اين كتاب درسي است و پس از انتشار به دانشجويان طراحي صحنه آموزش داده خواهد شد. حروف‌چيني كتاب به پايان رسيده و در حال حاضر در مرحله صفحه‌بندي است. فروتن با چند ناشر براي چاپ كتاب مذاکره كرده است ولي هنوز با هيچ‌كدام به نتيجه قطعي نرسيده.

فروتن پیش‌تر كتاب «راهبردهاي اساسي طراحي صحنه: با نگاهي خاص به تحليل و روش‌شناسي در معماري» را نوشته و كتاب «راهنمای عملی ماکت‌سازی برای طراحی صحنه تئاتر» نوشته کیت اورتون را ترجمه كرده است.

كتاب «راهبردهاي اساسي طراحي صحنه» چهار سيستم معماري را بر اساس آناليز معماري كارهاي لوكوربوزيه بررسي مي‌كند. در اين چهار سيستم پيشنهادي، فرآيند طراحي از نقطه صفر، مرحله به مرحله همراه با جزييات مختلف كار تا رسيدن به طراحي صحنه شرح داده شده است. 

وي كتاب «خورشيدي هميشه استاد» درباره روش كار و زندگي خسرو خورشيدي را در دست تاليف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط