یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
ترسيم طرحي نو از انديشه زن‌محور معاصر

جانيس مك‌لافلين، مدرس سياست و جامعه‌شناسي دانشگاه نيوكاسل در كتاب «زنان و نظريه سياسي اجتماعي» با فراتر رفتن از مقولات سنتي، طرحي نو از انديشه معاصر زن‌محور را ترسيم مي‌كند. حميرا مشيرزاده اين كتاب را به فارسي برگردانده است.\

زيبا جلالي ناييني، مديرمسوول انتشارات شيرازه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از انتشار اين اثر خبر داد و گفت: مك‌لافلين با ارايه ساختاري هوشمندانه، كتابش را به مقدمه‌اي روشن در بحث رابطه ميان مطالعات فمنيستي و مناظرات جاري در انديشه اجتماعي و سياسي تبديل كرده است.

وي افزود: چارچوب كتاب از مقولات سنتي فراتر مي‌رود و چشم‌اندازها را از ديدگاه زنان به گونه‌اي مورد بحث قرار مي‌دهد كه طرحي نو از انديشه معاصر زن‌محور را در ذهن خواننده ترسيم مي‌كند.

جلالي ناييني ادامه داد: مك‌لافلين براي اين كار تدبير و ساختاري مشترك را در كتابش به كار مي‌بندد و ذهن‌ها را به مجموعه‌اي از پرسش‌ها و نقدهاي زنانه بر انگاره‌هاي موجود و جديد هدايت مي‌كند. وي سپس بحثي را درباره چگونگي كاربرد اين مباحث در حيات اجتماعي و عرصه سياست معاصر از طريق بررسي يك‌مورد پژوهشي مفيد شكل مي‌دهد.

مديرمسوول انتشارات شيرازه با اشاره به نثر روشن و فشرده اين كتاب اظهار داشت: نويسنده كه پژوهش‌هايي را در حوزه مطالعات زنان به انجام رسانده است، تحليلي نظام‌يافته‌ از طيف وسيعي از آثار موجود ارايه مي‌دهد و در عين حال تداوم اهميت و ارزش چشم‌اندازهاي فمنيستي را نشان مي‌دهد.

كتاب «زنان و نظريه سياسي اجتماعي» در 311 صفحه و بهاي 50000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط