دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
نقد نظريات دين‌گريزي در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه(27 مهرماه) نشست تخصصي «گونه‌شناسی نظریه‌های دین گریزی و نقد آن» را با حضور دکتر سيدرضا مليح، استاديار دانشگاه علوم تحقیقاتي، براي بررسي علل گرايش‌هاي ضدديني و دين‌گريزي در سطح جهان برگزار مي‌كند./

دكتر مجيد توسلي، مدير گروه جريان‌شناسي ديني معاصر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين مركز نتايج مباحثات پنج تا شش نشست خود را در قالب كتابچه‌اي منتشر مي‌كند، عنوان داشت: گروه جريان‌شناسي ديني معاصر، جريان‌هاي ديني و ضدديني سطح جهان را در قالب برگزاري نشست، تهيه و تدوين آثار و مكتوبات پژوهشي و گزارشات فرهنگي نقد و بررسي مي‌كند.

وي بررسي، بحث و گفت‌وگو درباره جريان‌هاي تئیسم(خداباوري) و آتئیسم(بي‌اعتقادي به خداباوري) را از جمله رويكردهاي اين گروه توصيف كرد و يادآور شد: ارزيابي و به چالش كشيدن مسايل اسلامي، مسايل تبشيري، مباحث ديني و غير ديني اديان يهودي، عرفان‌هاي كاذب، كاباليزم، بودايي، هندو و ... از ديگر حوزه‌هاي پژوهشي اين بخش‌اند.

دكتراي علوم سياسي و دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق(ع) درباره رويكرد اصلي نشست فردا عنوان داشت: اين نشست درصدد است كه با توجه به ابعاد گوناگوني نظير جامعه‌شناسي، روان شناسي و ... به اين مساله بپردازد كه چرا با وجود فطري بودن گرايش به خداوند و شريعت، بسياري از انسان‌هاي جهان، خدا گريز و دين‌گريزند؟

نشست تخصصی «گونه‌شناسی نظریه‌های دین گریزی و نقد آن» سه‌شنبه، 27 مهرماه 89، ساعت 14 در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خيابان وليعصر(عج)، پايين‌تر از ميدان وليعصر، خيابان دمشق، شماره 9 برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط