سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
4 استان كشور به فهرست خانواده چاپ افزوده شدند

اطلاعات چاپخانه‌داران، ليتوگرافان و صحافان استان‌هاي اصفهان، آذربايجان شرقي، قم و خراسان رضوي به فهرست سايت خانواده چاپ به زودي افزوده مي‌شود.\

 مدير پايگاه اطلاع‌رساني «خانواده چاپ» با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين پايگاه به دنبال تكميل اطلاعات دست‌اندركاران بخش‌هاي مختلف صنعت چاپ در استان‌هاي كشور است و فعاليت خود را با اين چهار استان آغاز كرده است.

عليرضا سوري افزود:‌ در اين راستا بيش از 200 دانشجوي فارغ‌التحصيل رشته چاپ در چهار استان ذكر شده، مشغول جمع‌آوري اطلاعات چاپي استان‌ها هستند.

وي با بيان اين كه زمينه‌هاي اجراي طرح هنوز در كشور وجود ندارد، اظهار داشت: دانشجويان با حضور در نشست‌هاي توجيهي، با فوايد و مزاياي اين طرح آشنا مي‌شوند و اكنون بسترسازي مناسب را در شهرستا‌ن‌ها دنبال مي‌كنند.

سوري تصريح كرد: فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي چاپ به عنوان بازوهاي ستادي و اجرايي مجموعه در گردآوري اطلاعات همكاري دارند.

به گفته وي، اين پايگاه در تلاش است با در اختيار قرار دادن اطلاعات گروه‌هاي مختلف چاپي در بين فعالان اين صنف، باب تعامل و آشنايي بيشتر را بگشايد.

سوري با بيان اين كه اطلاعات مورد نياز دست‌اندركاران چاپ در اين سايت گنجانده شده است، خاطرنشان كرد: اطلاعاتي درباره عكاسان، حروفچين‌ها، گرافيست‌‌ها، ليتوگرافان، چاپخانه‌داران و صحافان‌ به همراه ارايه آمار دقيقي از فعالان اين بخش‌ها در اين پايگاه گنجانده شده‌اند.

وي با بيان اين‌ كه در اين پايگاه اطلاعات گروه‌هاي مختلف دست‌اندركار در حوزه چاپ دسته‌بندي شده‌اند، يادآور شد: اطلاعاتي درباره خريد و فروش ماشين‌هاي چاپ نيز در اين پايگاه قرار دارند كه از آن ميان مي‌توان به اطلاعات خريد ماشين‌آلات چاپ، واردكنندگان ماشين‌هاي چاپ، معرفي چاپخانه‌ها و ... اشاره كرد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي دسترسي به جديدترين آمار و اطلاعات حوزه چاپ به نشاني اينترنتي www.printfamily.ir مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط