چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
خريد 500 جلد كتاب از نمايشگاه كتاب لرستان

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حضور عده‌اي از كارشناسان اين مركز در نمايشگاه كتاب لرستان كه هفته گذشته برگزار شد، از خريد 500 جلد كتاب از 40 ناشر شركت‌كننده خبر داد و گفت: براي خريد اين آثار بالغ بر دو ميليون تومان هزينه شده است._

علي‌اكبر زارع‌بيدكي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر اظهار داشت: 200 جلد از آثار اين مجموعه را از كتاب‌هاي ناشران لرستان خريداري كرديم، اغلب اين آثار از دو انتشاراتي «افلاك» و «چاپ شاپور خواست» خريداري شده‌اند.

وي افزود: كتاب‌هاي اين مجموعه اغلب در حوزه‌هاي تاريخي‌ و فرهنگ عامه مردم لرستان هستند. كتاب‌هاي «تاريخ كشتي در ايران و جهان» و برخي از فرهنگ‌‌نامه‌هاي مردم لرستان در اين آثار به چشم مي‌خورند. 

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي همچنين خريد 150 پايان‌نامه عربي از دانشگاه موصل عراق را از ديگر اقدامات كتابخانه مجلس خواند و گفت: بيشتر اين پايان‌‌نامه‌ها به دوره دكتري اختصاص دارند و در موضوعات تاريخي، حقوقي و علوم قرآني به رشته تحرير درآمده‌اند. اين آثار تا هفته آينده در كتابخانه مجلس جاي خواهند گرفت و محققان مي‌توانند از اين پژوهش‌ها استفاده كنند.

زارع‌بيدكي همچنين خريد بيش از 200 جلد كتاب از تازه‌هاي نشر دو ناشر تهراني را از ديگر اقدامات مركز فراهم‌آوري كتابخانه مجلس خواند و يادآور شد: به زودي اين آثار در مجموعه مخازن اين كتابخانه قرار خواهند گرفت. 

كارشناسان كتابخانه مجلس براي خريد آخرين تاليفات حوزه‌هاي تاريخي، حقوقي و علوم انساني در نمايشگاه كتاب خوزستان كه ماه آتي در اين شهر برگزار مي‌شود نيز حضور خواهند يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط