یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۹
"يك مشت پرعقاب" آذر ماه روي آنتن مي رود

اصغرهاشمي كارگردان پروژه "يك مشت پرعقاب" گقت: براي ساخت اين مجموعه تلويزيوني به كتاب هاي بسياري از جمله،"پشت ديوارهاي بلند"،" فرار عقاب ها"، خاطرات شعبان جعفري، معماي هويدا و...رجوع كرديم و علاوه برآن، مركز سيمافيلم حدود 900 صفحه مقاله، خبر و يادداشت كه به شرح رويدادهاي انقلاب اسلامي و دگرگوني اجتماعي و سياسي آن مقطع از تاريخ مي پردازد را در اختيار ما گذاشت.

"اصغرهاشمي" نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) در توضيح مطلب فوق اظهار داشت: اين سريال ملودرامي خانوادگي در بستر تحولات ايران و اواخر دوران پهلوي و اوايل انقلاب اسلامي است و علاوه بر روايت برگ هايي از تاريخ اجتماعي و سياسي معاصر، به درگيري يك خانواده در جريان قتل و وقايع پيرامون آن مي پردازد.

وي با اشاره به منابعي كه براي توليد اين مجموعه تلويزيوني به آنها رجوع كرده گفت: با توجه به اينكه قصد داشتيم در اين پروژه وقايع و رخدادهاي بخشي از تاريخ كشورمان را به تصوير بكشيم، به منابع مختلفي از جمله كتاب هاي ،"پشت ديوارهاي بلند" نوشته آذر آرين پور،"فرار عقاب ها"، "خاطرات شعبان جعفري"، "معماي هويدا" و... رجوع كرديم .

همچنين مركز سيمافيلم حدود 900 صفحه مقاله،خبر و يادداشت كه به شرح رويدادهاي انقلاب اسلامي و دگرگوني اجتماعي و سياسي آن مقطع از تاريخ مي پردازد را در اختيار ما گذاشت.

اصغر هاشمي همچنين به تحقيقات گسترده فرهاد توحيدي و گروهش براي نگارش فيلمنامه اين سريال اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر رجوع به كتاب ها و منابع ذكر شده، تحقيقات گسترده اي هم توسط فرهاد توحيدي و تيمي كه داشت آغاز شد و فيلمنامه اين اثر پس از چندين بار بازنويسي در مرحله توليد قرار گرفت.

وي افزود: اين پروژه تلويزيوني كه از محصولات سيمافيلم است هم اكنون آخرين مراحل فني خود را طي مي كند و در شانزده قسمت چهل و پنج دقيقه‌اي آذرماه سال جاري جهت پخش از شبكه اول سيما آماده مي‌شود.
فردين خلعتبري در مقام آهنگساز با اصغر هاشمي در اين پروژه همكاري داشته و فيلمنامه اين اثر نيز توسط فرهاد توحيدي به نگارش درآمده است.
اصغر هاشمي در سريال "يك مشت پرعقاب" ملودرامي خانوادگي را به تصوير مي‌كشد كه در قالبي معمايي،جنايي در بستر انقلاب داستانش را روايت مي‌كند و پايان قصه مجموعه با شروع انقلاب اسلامي در سال 57 همزمان مي‌شود و اين حادثه به پايان بخشيدن به اين ملودرام كمك مي‌كند. 

رضا كيانيان، حامد بهداد، خزر معصومي، عليرضا خمسه،هرمز هدايت،پرويز پورحسيني، احمد آقالو، آهو خردمند، فريبا كامران، بهرام ابراهيمي، نيره فراهاني، ارسطو خوش رزم، اشكان خطيبي، مهرداد ضيايي، مهدي تقي‌نيا، كاظم هژيرآزاد، هومن كيايي، حنانه شهشهاني‌ و ساره بيات از جمله بازيگراني هستند كه در اين مجموعه حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط