پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
رونمايي از 4 کتاب در همايش دكترين مهدويت

هفتمين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت صبح امروز(23 تيرماه) در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيماي تهران برگزار شد. در اين همايش ريیس مجلس خبرگان رهبری تاكيد كرد: بر اساس احاديث و آيات قرآني، مردم بايد در زمان گرفتاری‌ها، صبر فردی، جمعی و ارتباط با مرکز امامت و امت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آیت‌الله مهدوی‌کنی در اين همايش كه با حضور عده‌اي از شخصيت‌هاي كشوري و لشكري و نمايندگاني از حوزه‌هاي علميه از سوي موسسه «آینده روشن» برگزار شد، با تشریح آیه 55 سوره نور، به اهمیت موضوع مهدویت از نگاه قرآن پرداخت و گفت: نخستين مساله در این آیه، وعده الهی است که به‌طور قطع تخلف ندارد. وعده به کسانی که ایمان آورده و دارای عمل صالح‌اند. عمل صالح با عمل حسن متفاوت است. ممکن است یک عملی، خوب باشد اما نسبت به آن زمان یا مکان مناسب نباشد. بنابراين، قرآن بیشتر به عمل صالح تاکید دارد. حسناتی که صلاحیت وقوع داشته باشند و برای رسیدن به هدف مناسب بوده، آنها صالح‌اند.
مهدوی‌کنی افزود: در ادامه آیه، خداوند می‌فرماید کسانی که به خدا ایمان آورده و عمل صالح انجام مي‌دهند، زمینه‌ساز استخلاف‌اند و از ائمه معصومین(ع) درباره وظایف منتظران براي زمینه‌سازی ظهور روایاتی به دست ما رسیده است. 

وی یادآور شد: خداوند در این آیه کلمه استخلاف را می‌فرماید که با خلیفه یا جعل خلیفه فرق می‌کند. استخلاف یعنی خداوند عنایت خاصی دارد که از باطن جمعیت‌ها جانشین خود را بیرون می‌کشد. چنانکه در گذشته، صالحان مستخلف می‌شدند. برداشت دیگر این است که نکته‌های دیگر این آیه مخصوص به استخلاف آخرین است، نه استخلاف‌های گذشته.

در بخشی از این مراسم، از چهار کتاب در حوزه مهدویت رونمایی شد. این کتاب‌ها شامل کتاب سه جلدی «الحکومه الهيه» اثر آيت‌الله مومن و كتاب «نشانه‌هاي ظهور» اثر حجت‌الاسلام دكتر آيتي و دو پايان‌نامه راهبردي از دانشگاه عالي دفاع ملي بودند. 

اين همايش صبح امروز(23 تيرماه) با حضور و سخنراني عده‌اي از شخصيت‌هاي كشوري و لشكري و نمايندگاني از حوزه‌هاي علميه از سوي موسسه «آینده روشن» در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيماي تهران برگزار شد.

دومين همايش بين‌المللي دكترين مهدويت نيز فردا(24 تيرماه) در همين سالن برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط