چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
آشنايي كودكان با علم نجوم در نمايشگاه قرآن

كودكان در بخش استهلال و رصد نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با مباحث مربوط به علم نجوم از منظر قرآن، آيات و روايات ائمه‌اطهار(ع) همراه با وسايل و ابزار اين علم آشنا مي‌شوند./

حجت‌الاسلام محمد تقديري، مديركل بخش استهلال و رصد نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: بخش استهلال و رصد در طول برپايي نمايشگاه قرآن كريم در چهار غرفه اصلي به ارايه محصولات قرآني مربوط به علم نجوم خواهد پرداخت.

وي يادآور شد: بازديدكنندگان در غرفه «نجوم اسلامي» علاوه بر مشاهده آثار مربوط به اين حوزه با مباحث مربوط به رويت هلال ماه، تقويم، اوقات شرعي و قبله‌شناسي آشنا مي‌شوند.

مديركل بخش استهلال و رصد نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم افزود: مركز نجوم آستان مقدس حضرت شاه‌عبدالعظيم در غرفه ديگري از اين بخش، محصولات فرهنگي و فيلم‌هاي نجومي خود را به نمايش خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام تقديري در پايان با بيان اين كه در طول برپايي نمايشگاه قرآن كريم حدود چهار نشست در اين بخش برپا خواهد شد، عنوان كرد: در غرفه‌اي ديگر كه ميزباني آن را كارشناسان حوزه دين و نجوم انجام مي‌دهند، با حضور بازديدكنندگان و علاقه‌مندان، جلسات پرسش و پاسخ درباره علم نجوم و ميزان كاربرد اين علم در قرآن و روايات ائمه ‌اطهار(ع) برگزار مي‌شود.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از ششم مرداد ماه تا چهارم شهريور ماه سالجاري در مصلاي امام خميني(ره) تهران برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط