چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
نمايش گنجينه موزه امام علي(ع) در نمايشگاه قرآن

بازديدكنندگان براي نخستين بار در نمايشگاه قرآن شاهد برپايي نمايشگاه گنجينه موزه امام علي(ع) در بخش عترت و ولايت نمايشگاه نوزدهم‌اند. حدود 13 اثر هنري در اين بخش از نمايشگاه با هدف ترویج فرهنگ و آموزه‌های علوی و گسترش فرهنگ هنر دینی ارايه شده‌اند./

محمدجواد عليقلي، مسوول روابط عمومي بخش عترت و ولايت نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين بخش از نمايشگاه از چهار غرفه با عناوين «نهج‌البلاغه»، «غدير»، «امام سجاد(ع) و صحيفه سجاديه» و «امام رضا(ع)» تشكيل شده است. 

وي با اشاره به فعاليت‌هاي غرفه «نهج‌البلاغه» عنوان كرد: اين غرفه از بزرگ‌‌ترين غرفه‌هاي اين بخش از نظر مساحت به شمار مي‌آيد كه در آن، ماهنامه‌ نهج‌البلاغه، فصل‌نامه‌ نهج‌البلاغه و ساير نشرياتي كه با موضوع نهج‌البلاغه منتشر مي‌شوند، ارايه شده‌اند. همچنين در اين غرفه، كارشناسان ديني حضور دارند و پاسخگوي سوالات و مسايل مربوط به نهج‌البلاغه‌‌اند.

مسوول روابط عمومي بخش عترت و ولايت نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم ادامه داد: كتاب‌شناسي نهج‌البلاغه از ديگر فعاليت‌هاي غرفه «نهج‌البلاغه» محسوب مي‌شود كه كارشناسان حوزه كتاب، افراد را براي انتخاب كتاب مناسب با موضوع نهج‌البلاغه راهنمايي مي‌كنند.

عليقلي افزود: در غرفه «نهج‌البلاغه» حدود 1032 عنوان كتاب با موضوع هاي «نهج‌البلاغه»، «امام علي(ع)» و «غدير» به مناسبت هزار و سي‌ و دومين سال كتابت نهج‌البلاغه به قلم سيدرضي ارايه شده‌اند. همچنين در اين غرفه كتاب‌هايي با موضوع نهج‌البلاغه كه در سال‌هاي مختلف به عنوان كتاب سال انتخاب شده‌اند، در معرض ديد عموم قرار گرفته‌اند.

وي در پايان گفت: در بخش‌هاي «غدير»، «امام سجاد(ع) و صحيفه سجاديه» و «امام رضا(ع)» نيز آثار مكتوب، نرم‌افزار و آثار هنري مربوط به هر بخش ارايه مي‌شوند. همچنين در هر يك از اين بخش‌ها نشست‌ها و سمينارهاي تخصصي با حضور كارشناسان ديني و هنري برپا خواهند شد.

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا جمعه(4 شهريور) در مصلاي امام خميني(ره) تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط