چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۶
كمبود كتابخانه عمومي در شهر فارسان

100هزار نفر جمعيت شهر فارسان و روستاهاي تابع آن فقط يك كتابخانه در اختيار دارند.

مرضيه يداللهي، مدير كتابخانه «شهيد بهشتي» فارسان چهارمحال و بختياري، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين كتابخانه با داشتن 18هزار و 200نسخه و 14هزار و 900عنوان كتاب در بوستان لاله شهر واقع شده است. بخش قابل توجهي از اعضاي كتابخانه تحصيلات دانشگاهي دارند، به گونه‌اي كه از ميان 596خانم و 388آقاي عضو در اين كتابخانه، چهار نفر داراي درجه دكترا، هفت نفر كارشناس ارشد و200نفر كارشناس هستند.

يداللهي كمبود منابع تازه و مورد نياز اعضا را مشكل اصلي كتابخانه عنوان كرد و گفت: از ابتداي سال جاري 300عنوان كتاب از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به كتابخانه ارسال شده است. نداشتن تنوع موضوعي و لحاظ نشدن نياز خاص دانشگاهيان و اهالي بومي نقد وارد برشيوه ارسال كتاب از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي است.

مدير كتابخانه «شهيد بهشتي» خواستار همكاري خانه كتاب در ارسال كتاب‌هاي تازه به كتابخانه‌هاي مناطق محروم شد و تصريح كرد: شهر فارسان با داشتن دانشگاه‌هاي مختلف آزاد اسلامي و پيام نور، موقعيت ويژه اي دارد. جاي خالي كتاب‌هاي تخصصي علوم انساني و كاربردي در قفسه‌هاي كتابخانه به خوبي احساس مي‌شود.

به گفته يداللهي، حرفه كتابداري از مشاغل سخت است و كتابداران، خصوصا در مناطق محروم كشور به حمايت‌هاي ويژه نيازدارند. كتابخانه درجه يك فارسان فقط با چهار نيروي انساني اداره مي‌شود.

كتابخانه «شهيد بهشتي» فارسان در سال 1357تاسيس و از سال 1373به ساختمان فعلي در بوستان لاله شهر منتقل شده است. حجم مخزن و فضاي كتابخانه‌ اندك است و نياز مراجعان را پاسخ نمي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط