شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۵
كتابخانه نابينايان در شهركرد راه‌اندازي مي‌شود

كتابخانه نابينايان رودكي شهركرد در آينده نزديك از محل فعلي در طبقه تحتاني كتابخانه عمومي به ساختماني مناسب تغيير مكان خواهد داد.

سياوش ميرزايي، مدير كتابخانه هاي عمومي چهارمحال و بختياري، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر گفت: با رايزني هاي صورت گرفته از سوي مديريت كتابخانه ها با فرمانداري شهركرد، در آينده نزديك ساختماني مناسب براي استفاده نابينايان در اختيار كتابخانه قرار مي گيرد. در شرايط كنوني مراجعان براي رفت و آمد به طبقه زيرزمين با مشكل روبه‌رو هستند.

وي با بيان اين مطلب كه کتابخانه عمومی نابینایان رودکی شهرکرد از نظر امکانات و ارايه خدمات به اعضا رتبه برتر کشور را دارد، يادآور شد: این کتابخانه در سال 1383 افتتاح و پس از یک سال فعالیت از کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد مستقل شد. این امر به نوبه خود در سامان دهي خدمات كتابخانه موثر بوده است.

میرزایی ادامه داد: با پی‌گیری‌های این مدیریت و مسوول کتابخانه، همچنين مساعدت سازمان بهزیستی استان، استانداری و فرمانداری، اكنون این کتابخانه بیش از 90 درصد امکانات یک کتابخانه مطلوب را دارد. 

وی تصريح كرد: سازمان بهزيستي استان در چند ماه گذشته هفت دستگاه رايانه، يك دستگاه دی وی دی رايتر، 12 کمد مخصوص آرشیو نوار، اتاق عايق با تجهیزات کامل،چهار دستگاه ضبط دو کاسته تکثیر و سه دستگاه درشت نمای الکترونیکی را در اختيار كتابخانه قرار داده است.

مدير كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر كه به زودي 100عنوان كتاب بريل به مخزن اين كتابخانه افزوده مي شود، اظهار داشت: 117 عضو فعال اين كتابخانه از 320 عنوان نوار گویا و 173 عنوان كتاب بریل استفاده مي كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط