یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
«آخرين آواز» اسپاركس در كتابفروشی‌های ايران

«آخرین آواز» نوشته نیکولاس اسپارکس با ترجمه معصومه دریاباری، روانه بازار كتاب ایران شد. اين رمان، روايت زندگی دختری است كه بعد از جدايی والدينش از يكديگر، با مشكلاتی در روابطش روبه‌رو می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، نویسنده در این رمان، در جستجوی نشان دادن روابط خانوادگی و همچنین مسوولیت و استرسِ داشتن یک نوجوان در خانواده است. «آخرین آواز» داستانی اجتماعی است كه حوادثش، حول زندگی اعضای یک خانواده و روابط انسانی می‌چرخد. از سویی جدایی والدین خانواده و ورود فردی غریبه به این جمع، زمینه‌ساز حوادث جدیدی در داستان می‌شود كه نویسنده به روایت آن‌ها می‌پردازد.

از طرفی در این رمان، بیش از سایر آثار اسپاركس، عناصر مذهبی به چشم می‌خورد و او از این طریق است كه سعی می‌كند به زندگی و آن‌چه برای شخصیت‌های داستانی اتفاق می‌افتد، معنا ببخشد؛ این‌گونه است كه روایت داستان، گاه با پندهای اخلاقی نیز همراه می‌شود. در این رمان، نویسنده از موضوعات اخلاقی زیادی می‌نویسد: عشق، شادی، آرامش، صبر، مهربانی، خوبی، تعهد و جوانمردی و این‌گونه سعی می‌كند دنیایی زیبا را برای مخاطب خلق كند.

آثار اسپاركس اغلب در بین پرفروش‌ترین آثار داستانی آمریكا جای گرفته و مخاطبان خاص خود را دارد و چندین فیلم‌ سینمایی نیز از روی آثار وی ساخته شده است. نیكلاس چارلز اسپاركس در سال 1965 میلادی به دنیا آمد و آثارش امروزه جز پرفروش‌ترین رمان‌های آمریكا محسوب می‌شود. وی تاكنون شانزده رمان منتشر كرده كه در بیشتر آن‌ها، به موضوعاتی چون بیماری، مرگ و عشق می‌پردازد. در سال 2010 میلادی، با اقتباس از رمان «آخرین آواز»ِ وی، فیلمی سینمایی با همین نام، ساخته شد.

از این نویسنده تاكنون آثاری چون «معجزه عشق»، «دفتر خاطرات»، «پیامی در بطری»، «در اولین نگاه» و «فرشته نگهبان»، در ایران ترجمه و منتشر شده است.

«آخرین آواز» نوشته نیکولاس اسپارکس با ترجمه معصومه دریاباری، با شمارگان دو هزار نسخه، در 370 صفحه و با قیمت هشت هزار و 500 تومان، از سوی انتشارات «نشر گستر» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط