شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۷
كتاب‌هاي جديد به كتابخانه چلگرد نمي‌رسد

30درصد از كتاب‌هاي تنها كتابخانه "چلگرد" قديمي هستند و امكان جايگزيني آن‌ها با كتاب‌هاي جديد وجود ندارد.

الله‌بخش غيبي، مدير كتابخانه عمومي «داراب افسر» چهارمحال و بختياري، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ اظهار داشت: چلگرد، شهرستاني توريستي و عشايري است، به گونه‌اي كه جمعيت شهرستان در فصل تابستان از 50هزار به 100هزار نفر افزايش مي‌يابد. از سوي ديگر، پنج بخش اين شهرستان، پرجمعيت و دور از مركز شهرستان هستند و به كتابخانه مجزا نياز دارند.

غيبي تصريح كرد: با توجه به موقعيت شهرستان كوهستاني چلگرد كه روستاها و بخش‌هاي آن با يكديگر فاصله دارند، احداث پنج كتابخانه جديد در اين شهرستان لازم است.

مدير دبيرخانه كتابخانه شهرستان چلگرد خبر داد: با مكاتبات و توافق صورت گرفته ميان امور كتابخانه‌ها با بخش‌داري كوهرنگ اهالي اين بخش صاحب كتابخانه مشاركتي مي‌شوند. 

به گفته وي، قرار است زمين و نيروي انساني از سوي بخش و تجهيزات و منابع كتابخانه از سوي مديريت كتابخانه‌هاي چهارمحال و بختياري تامين ‌شود، اما هنوز اعتباري براي اين كتابخانه درنظر گرفته نشده است.

غيبي در معرفي كتابخانه اظهار داشت: 450عضو فعال اين كتابخانه از 10هزار نسخه كتاب استفاده مي‌كنند. دور بودن كتابخانه از مركز شهر و كمبود كتاب‌هاي تازه در حوزه هاي علمي و كتاب‌هاي محلي از مشكلات عمده اعضاست.

به گفته سرپرست امور كتابخانه‌هاي شهرستان چلگرد، سال جاري بيست ميليون ريال اعتبار براي تجهيز و تعمير كتابخانه درنظر گرفته شده كه هنوز جلب نشده است. پرداخت اين مبلغ در كنار همكاري شهرداري در تسويه حساب 40ميليون ريال بدهي خود به انجمن كتابخانه عمومي شهرستان مشكل كتابخانه را برطرف خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط