شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
آغاز زمستان با بيش از 200 عنوان كاهش در آمار نشر

ناشران ايراني در نخستين هفته زمستان، 1643 عنوان كتاب منتشر كردند كه نسبت به هفته پيش از آن، بيش از 200 عنوان كاهش داشت. «علوم اجتماعي» پرعنوان‌ترين حوزه اين هفته بود و حوزه دين برخلاف ساير هفته‌ها در رتبه ششم قرار گرفت.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از شنبه (3 دي) تا چهارشنبه (دي) تعداد 1643 عنوان كتاب در بانك اطلاعات خانه كتاب ثبت شدند كه 824 عنوان آن‌ها چاپ نخست بودند. در هفته پاياني آذر، 1936 عنوان كتاب منتشر شده بودند.

بيشترين تعداد كتاب‌ها با 275 عنوان در موضوع علوم اجتماعي و سپس با 258 عنوان در حوزه علوم عملي بوده‌اند. پس از آن به ترتيب موضوعات كودك و نوجوان، آموزشي و كمك‌درسي، ادبيات و ساير موضوعات قرار دارند.

نكته قابل توجه جدول آماري كتاب‌هاي منتشره در هفته نخست دي، قرار گرفتن حوزه دين در رتبه ششم جدول است. حوزه دين كه همواره در رتبه اول تا سوم قرار داشت، در اين هفته با 132 عنوان كتاب، ششمين حوزه پرعنوان شناخته شد.

از ميان كتاب‌هاي منتشره در نخستين روزهاي دي، 1340 عنوان تاليف و 303 عنوان ترجمه به چشم مي‌خورند. محمدرضا سپهري با 10 عنوان و جواد ثابت‌نژاد با 5 عنوان كتاب، پركارترين مولف و مترجم در بخش كتاب‌هاي عمومي بودند.

انتشارات «سنجش» نيز با 108 عنوان كتاب، پركارترين ناشر بخش عمومي شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط