شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۴
سريال «شهريار» از شبكه چهار سيمانيز پخش مي شود

شبكه چهار سيما، باهدف معرفي مشاهير و چهره‌هاي ماندگار كشور و همچنين پاسخ به سلايق و علايق مخاطبان، براي نخستين بار سريال تلويزيوني «شهريار» را كه از چندي پيش روي آنتن شبكه دو سيما رفته است، يكبار ديگر از شبكه چهار سيما پخش مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مجموعه تلويزيوني«شهريار» به كارگرداني كمال تبريزي در حالي از چندي پيش روي آنتن شبكه دو سيما رفته است كه اين پروژه در زمان مديريت مدير فعلي شبكه چهار سيما(دكتر رضا پورحسين) در شبكه دو، تهيه و توليد شده است.

به همين منظور، پورحسين (مدير فعلي شبكه چهار سيما)، به دليل استقبال مخاطبان از اين اثر، تصميم گرفت سريال «شهريار» را  در روزهاي پنج‌شنبه ساعت 19:00 از شبکه چهار سيما پخش كند. 

بنابراين، اين مجموعه تلويزيوني دوبار در هفته به روي آنتن شبكه‌هاي دو و چهار مي‌رود. 

در اين سريال زندگي شاعري ثبت و ضبط شده است كه علاوه بر زندگي هنرمندانه‌اش، وقايع و حوادث تاريخي، سياسي و اجتماعي دوران حيات او نيز نظير انحلال مجلس شوراي اسلامي، كودتاي رضاخاني و تاسيس سلسله ملعون پهلوي، جنگ‌هاي جهاني اول و دوم، قحطي نان، شيوع بيماري‌هاي وبا و تيفوس، به زندگي هنري‌اش اهميت خاص مي‌بخشد.

شخصيت «شهريار» را در اين سريال، در سه مقطع سني به ترتيب، شايان پارسيايي، اردشير رستمي و سيروس گرجستاني بازي كرده‌اند و نقش سياستمداران و افراد معاصر را نيز، سعيد نيك‌پور در نقش ملك‌الشعراي بهار، رحيم نورزوي به جاي ميرزاده عشقي، مهدي ميامي در نقش چراغعلي، محسن سليماني در نقش صبا، مهرزاد ضيايي به جاي تدين و بهروز بقايي در نقش نيمايوشيج بر عهده داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط