دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۱
«رودكي» اول اسفند ماه روي صحنه مي‌رود

در نشست خبري نمايش «رودكي»،علي پويان كارگردان اين نمايش گفت: «رودكي» اولين و تنهاترين شاعر شيعه بوده كه انديشه‌هاي وي از مكتب اسلام گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست خبري نمايش «رودكي» با حضور علي پويان كارگردان اين اثر در تالار وحدت برگزار شد.

پويان با بيان اين كه «رودكي» اولين و تنهاترين شاعر شيعه بوده كه انديشه‌هاي وي از مكتب اسلام گرفته شده، گفت: دلیل اینکه رودکی امروز به نسل ما رسیده جایگاه و ماندگاری هنر وي بوده و هدف من نیز از اجرای این نمایش انتقال همین ماندگاری است.

وي ادامه داد: نمایش«رودكي» از 12 تابلو تشکیل شده که دو تابلو آن به صورت روایت و باقی نگاه به گذشته است در واقع به تمام جزئيات زندگي اين شاعر نپرداختم و تنها بخش‌هاي اصلي زندگي وي را در نظر گرفتم، زماني كه رودكي را نابينا كردند و آثارش را سوزاندند. 

 پويان با بيان اين كه در بخش‌هايي از نمايش از شعرهاي رودكي استفاده مي‌شود، گفت: به مناسبت سال رودكي، اين نمايش در كشورهاي خارجي كه با زبان فارسي آشنا هستند، به روي صحنه مي‌رود.

وی با اشاره به اين كه «رودکی» خود به موسیقی علاقه بسیار داشت به همین خاطر در این نمایش روی موسیقی و حضور آن تأکید و حساسیت فراوان دارم، اضافه كرد: زمان اجرای اين نمایش 95 دقیقه خواهد بود و از اول اسفند اجرای آن شروع می شود. 

نمایش «رودکی»، به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی علی پویان با نگاهي به زندگي پدر شعر فارسي از اول اسفند به روي صحنه مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط