جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۹
كتابخانه «سیدابراهیم اصغرزاده» به بهره برداري مي رسد

كتابخانه بزرگ «سیدابراهیم اصغرزاده» با برخورداري از ده هزار جلد كتاب تخصصي در حوزه سينما تا يك هفته آينده در محل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به بهره برداري مي رسد.

«فربد فرخنده كيش» مشاور مدير عامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: ساخت كتابخانه «سیدابراهیم اصغرزاده» از حدود سه سال گذشته در اين مركز آغاز شده است.

وي با بيان اين كه نخستين کتابخانه سینمایی کشور در محل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در شرف بهره برداری است، تصريح كرد: تاكنون بيش از ده هزار جلد كتاب سينمايي گردآوري شده كه بخشي از اين آثار از طرف معاونت سينمايي وزارت ارشاد و بخش ديگر از سوي مركز سينماي مستند و تجربي در اختيار ما قرار گرفته است. 

فرخنده كيش افزود: كتابخانه سينمايي سیدابراهیم اصغرزاده تا يك هفته آينده با حضور مهندس محمدرضا جعفري جلوه معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از سينماگران، نويسندگان و سينمادوستان به بهره برداري خواهد رسيد.

وي همچنين به افزايش آثار مكتوب اين كتابخانه طي ماه هاي آينده اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: پس از بهره برداري از این كتابخانه تلاش خواهيم كرد تا تمامي كتاب هاي منتشر شده در حوزه سينما را جمع آوري كرده و آنها را در اختيار مخاطبان و بازديدكنندگان قرار دهيم.

اين كتابخانه سينمايي در حالي با عنوان «سيدابراهيم اصغرزاده» نامگذاري شده است كه به گفته فرخنده كيش، اين اقدام اداي دينی به مرحوم اصغرزاده و تلاش وي در حوزه سينماي مستند بوده است. 

مرحوم سيدابراهيم اصغرزاده كه به تازگي از سفر كربلا بازگشته بود و قصد داشت بر اساس متن كتاب «فتح خون»، اثر شهيد آويني، مستندي درباره واقعه عاشورا بسازد، براي تكميل مستند ديگرش، «كاغذهاي بي جواب» صبح روز بيست و سوم بهمن 1380 در سانحه سقوط هواپيما در حوالي خرم آباد به كاروان هم رزمان مهاجرش پيوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط