چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
ترغیب دانش‌آموزان گلستانی به مطالعه آزاد در فصل تابستان

اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با هدف ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه آزاد در فصل تابستان، اجرای مسابقه‌های کتابخوانی در پایگاه‌های تابستانی را در دستور کار خود قرار داده است.-

پرویز سندزایی، کارشناس مسوول فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اداره با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، مجموعه‌‌ای چهار جلدی با عنوان «سرگرمی و مطالعه» و کتاب «پاسخ به شبهات اینترنتی» را تهیه و میان اداره‌های آموزش و پرورش سراسر استان توزیع کرده است.

وی توضیح داد: اداره‌های مذکور کتاب‌ها را در اختیار پایگاه‌های تابستانی قرار می‌دهند تا دانش‌آموزان علاقه‌مند نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنند. دانش‌آموزان پس از مطالعه کتاب‌ها، تا پنجشنبه (10 مرداد) مهلت دارند پاسخ سوال‌ها را به پایگاه مربوطه ارایه دهند.

کارشناس مسوول فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این‌که فعالیت پایگاه‌های تابستانی از دوشنبه (10 تیر) آغاز می‌شود، افزود: مسوولان پایگاه‌های تابستانی بعد از اتمام فعالیت پایگاه‌ها، به نفرات برتر شرکت‌کننده در این مسابقه‌ها جوایزی اهدا می‌کنند. اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز از برگزیدگان این مسابقه‌ها تجلیل و جوایزی را ارایه خواهد کرد.

سندزایی در پایان گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان دانش‌آموزان، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «تشکیل نهضت مطالعه مفید» و معرفی تازه‌های نشر و کتاب‌هایی متناسب با گروه سنی و نیاز دانش‌آموزان از دیگر اهداف برپایی مسابقه کتابخوانی در پایگاه‌های تابستانی به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط