یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
معافيت ناشران و كتابفروشان كشور از پرداخت ماليات

علي اسماعيلي، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از معافیت مالياتي ناشران و كتابفروشان خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعيلي اظهار کرد: مساله معافيت كتابفروشان از پرداخت ماليات سال‌هاست كه در مجامع مختلف مطرح بود اما گاهي محقق و در برخي موارد متوقف مي‌شد. در دولت دهم نيز بارها اين موضوع را پيگيري كرديم تا اين‌كه در جلسه‌اي كه با رييس جمهوري داشتيم معافيت كتابفروشان از پرداخت ماليات به تاييد رياست جمهوري و متعاقب آن در جلسه‌اي كه با رييس كل سازمان امور مالياتي داشتيم رسيد و از سوي سازمان مالياتي كشور نهادينه شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال 1380 مصوبه مربوط به بند «ل» ماده 139 تصويب شد كه براساس آن تمامي مراكز مطبوعاتي، فرهنگي، هنري، انتشاراتي و كتابفروشي‌هايي كه مجوزشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صادر مي‌شد، از پرداخت ماليات معاف مي‌شوند. 

اسماعیلی در ادامه گفت: اجراي اين مصوبه تاكنون ممكن نشده بود، اما با پيگيري‌هايي كه معاونت فرهنگي وزارت ارشاد به‌ويژه در اين چند ماه اخير توانستيم با استنادات قانوني و همكاري خوب سازمان امور مالياتي كشور و در قالب تفاهم سه جانبه براي حل اين معضل راه‌حل مناسبي پيدا كنيم و در نهايت ناشران و كتابفروشان از پرداخت ماليات معاف شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط