چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
كتاب، محور دوره‌هاي دانشپذيري ورزشي

مراسم اختتاميه دانشپذيري ورزشي، روز گذشته (سه شنبه،31 شهريور ماه) در آكادمي ملي المپيك با حضور جمعي از بزرگان ورزش كشور و پذيرفته شدگان اين دوره آموزشي برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين دوره آموزشي در سه گرايش تغذيه، مديريت و روانشناسي ورزشي برگزار شد كه در هر يك از گرايش‌هاي عنوان شده، نقش اصلي ارايه اطلاعات را كتاب‌ها و منابع دانشگاهي ايفا كرده‌اند.

اولويت نخست اين كلاس‌هاي آموزشي، افزايش سطح حوزه‌هاي كاربردي ورزش و گرايش‌هاي مختلف آن بود كه براي تحقق بخشيدن به اين امر از منابع كاربردي دانشگاهي، ورزشي و همچنين پژوهش‌هاي معتبر در حوزه‌هاي مختلف استفاده شده است.

حضور چهره‌هاي مطرح عرصه ورزش كشور نظير بهرام افشارزاده، محمد كاظم واعظ موسوي، مهرزاد حميدي و فتح‌الله مسيبي در مراسم اختتاميه اولين دوره دانشپذيري ورزشي، اهميت بالاي علم ورزش و نگاه مناسب اهالي و مديران ورزش را نمايان كرد.

در ابتداي اين مراسم، دكتر مهرزاد حميدي، رييس آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك، گفت: پس از انجام آسیب‌شناسی درباره کلاس‌های آموزشی آکادمی، به این نتیجه دست یافتیم که کلاس‌های هدفمند را بر اساس نیاز فدراسیون‌ها و کیفی برگزار كنيم، بنابراين نسبت به طراحی و اجرای دوره‌های دانشپذیر اقدام شد.

رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک افزود: اگر می‌خواهیم در ورزش قهرمانی موفق شويم، باید نیروی انسانی با كيفيت علمي مناسب را پرورش دهيم. 

مترجم آثار مكتوب ورزشي و تربيت بدني ضمن اشاره به اين مطلب كه شروع مجدد دوره‌های دانشپذیري بر اساس سیاست‌های کمیته ملی المپیک است، خاطر نشان کرد: در دوره‌های جدید تخصص‌های ضروري براي تیم‌هاي ملي را شناسایی مي‌كنيم و آموزش‌های لازم را در این خصوص ارايه می‌دهیم.

در ادامه این جلسه بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک، ضمن بیان این مطلب كه یکی از ارکان اساسی ورزش، آموزش است، ضمن تقدیر از برگزاركنندگان دوره‌های آموزشی تخصصی گفت: بايد در این دوره‌ها از حضور استادان خارجی نیز استفاده شود زيرا متاسفانه امروزه علم روز ورزشی كشورمان از علم روز دنیا فاصله بسياري دارد و باید با استفاده از كارشناسان و متخصصان علم ورزشي به كشور‌هاي پيشرفته نزديك و حتي با آن‌ها هم‌سو شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک بيان كرد: براي برگزاری دوره‌های پرمحتواي علوم ورزشي بايد به نيازسنجي از فدراسيون‌هاي ورزشي پرداخت تا با اطلاعات و آگاهي، نسبت به نقاط ضعف و قوت براي اين دوره‌ها اقدام كرد.

وي اضافه كرد: متاسفانه در فدراسیون‌ها تنها به جنبه قهرمانی پرداخته می‌شود و به آموزش رسیدگی نمی‌شود.

افشارزاده افزود: قهرمانان و ورزشکاران كشورمان به امور فنی آگاهی مناسبي دارند اما متاسفانه به علوم روز ورزش مانند تغذیه و روانشناسی آشنایی مناسبي ندارند. ورزشکاران باید با علم روز دنیا آشنا شوند تا تنها به تکنیک خود وابسته نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط