دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
اعلام هیئت داوران و تمدید ارسال اثر به دومین رویداد جایزه غزل پارسی

رضا شالبافان،دبیر رویداد جایزه غزل پارسی عنوان کرد:با توجه به اقبال شاعران آخرین مهلت شرکت در جایزه را ۳۰ شهریور اعلام کردیم و در تعیین داورها از شاعران و صاحب نظرانی استفاده شد که به بنیان‌های شعر آوانگارد و پیشرو غزل مسلط بوده و به دانش کافی در این حوزه واقف‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رضا شالبافان، دبیر دومین جایزه غزل پارسی با بیان اینکه آثاری که در دو بخش جایزه به دبیرخانه رسیده است از سطح کیفی بالایی برخوردارند عنوان کرد: همانطور که قبلاً در فراخوان اعلام شده آثاری شرایط حضور در رقابت را خواهند داشت که ضمن داشتن ویژگی‌های شعر امروز، پیشرو و دارای نگاهی تازه باشند، شاهد ارسال آثاری ارزشمند در هر دو بخش هستیم.

وی افزود: به همین دلیل و با توجه به اقبال شاعران آخرین مهلت ارسال اثر را ۳۰ شهریور تمدید کردیم و در تعیین داورها سعی شده است از شاعران و صاحب نظرانی استفاده شود که در تئوری، دانش ادبی و آثار خلق شده به بنیان‌های شعر آوانگارد و پیشرو مسلط بوده و دانش کافی را در این حوزه داشته باشند.

شالبافان در ادامه گفت: برای داوری آثار توسط کمیته‌ای از کارشناسان، مولفه‌هایی تعیین شده است و این باعث می‌شود تاثیر سلایق داوری به حداقل برسد و یکی از تصمیمات خوب این دوره انتخاب یک داور از یکی از کشورهای فارسی زبان (افغانستان) ود که در این جایزه رقم خورد.

او افزود: سید مهدی موسوی، پیمان سلیمانی، بنیامین دیلم کتولی و روجا چمنکار داوران بخش بدون کتاب و هرمز علیپور، اعظم السادات میرسلیم و فیض شریفی داورهای بخش کتاب سال را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایبنا، ناشران و غزل‌سرایان گرامی فارسی‌زبان می‌توانند در صورت تمایل آثار خود را به دبیرخانه دومین جایزه غزل پارسی ارسال نمایند.
بخش های جایزه عبارتند از :۱- کتاب سال غزل پارسی. ۲- شاعران بدون کتاب. ۳- یک عمر غزل پارسی

شرایط بخش کتاب سال:
- کتاب باید در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ چاپ شده باشد.
-لازم است لااقل ۷۰% کتاب در یکی از شکل‌های شعر منظوم (غزل، چهارپاره، مثنوی، غزل-چهارپاره، فراقالبی و…) و به زبان فارسی باشد.
-جایزه محدود به کتاب‌های چاپ شده در کشور ایران نبوده و کتاب می‌تواند در هر جغرافیایی چاپ شده باشد.
- الزامی است کتاب توسط ناشر قانونی، به صورت کاغذی چاپ شده باشد و کتاب‌های الکترونیکی مشمول جایزه نمی‌شود.
-مهلت ارسال کتاب‌ها تا ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

شرایط بخش شاعران بدون کتاب:

- هر شاعر می‌تواند ۵ اثر خود در هر یک از شکل‌های شعر منظوم (غزل، چهارپاره، مثنوی، غزل-چهارپاره،, فراقالبی…) در قالب پی‌دی‌اف ارسال نمایند.
شرایط بخش یک عمر غزل:

در این بخش هیئت داوران با توجه به ملاک‌ها و شاخص‌های علمی و ادبی، به یکی از بزرگان و پیشکسوت‌هایی که عمری در راستای اعتلای غزل پارسی تلاش کرده‌اند، ادای احترام می‌کند.

-شرکت در جایزه محدودیت سنی نداشته و موضوع جایزه نیز، آزاد است.

-مهلت ارسال کتاب‌ها تا ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ است.

-ناشر یا شاعر می‌تواند در مرحله نخست فایل پی‌دی‌اف کتاب کامل و یا اشعار خود را (در بر گیرنده طرح جلد و شناسنامه و متن کامل و خوانای کتاب) در اپلیکیشن‌های تلگرام و واتساپ به شماره دبیرخانه ۰۹۳۳۳۱۴۵۹۶۸ و یا ایمیل persian.sonnet.award۲۰۲۴@gmail.com ارسال نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها