دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
پیام رئیس بنیاد ایران‌شناسی در محکومیت «بیانیه‌نویسی علیه ایران درباره مالکیت جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس» 

محمدحسین رجبی‌دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی با صدور پیامی اقدام خصمانه اتحادیه اروپا در تکرار ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی در مورد مالکیت جزایر سه گانه ایرانی را، شدیداً محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمدحسین رجبی‌دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی با صدور پیامی اقدام خصمانه اتحادیه اروپا در تکرار ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی در مورد مالکیت جزایر سه گانه ایرانی را، شدیداً محکوم کرد. متن پیام فوق به شرح زیر است:

در تداوم توطئه‌های نظام سلطه، به سرکردگی آمریکای تبهکار بر ضد ایرانِ اسلامیِ عزیز ما، بار دیگر کشورهای عربیِ مرتجع حاشیه خلیج‌فارس، این عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی غربی و صهیونیستی، با همراهی اتحادیه اروپا، پای از گلیم خویش فراتر نهاده و در بیانیه‌ای پوچ و بی‌ارزش، به تمامیت ارضی سرزمین پاکان، کشور جمهوری اسلامی ایران، جسارت نموده و مدعی مالکیت جزایر سه‌گانه «همیشه ایرانیِ خلیج‌فارس» شده‌اند.

با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آمریکای جنایتکار بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه خود در منطقه، بلکه در جهان را از دست داد و آمریکایی‌ها که بر همه ارکان رژیم مزدور پهلوی سلطه داشتند، با خفت و خواری، از ایران اخراج شدند. آمریکا برای جبران این تحقیر و شکست بزرگ و حفظ دوباره منافعش در ایرانِ عزیز، با همراهی متحدان غربی و عبری و عربی خود و در قامت حامیان آشکار و پنهان صدام خون‌خوار، جنگی هشت‌ساله را به ایران اسلامی تحمیل کردند، اما با عنایات الهی و در نتیجه برکات حماسه عظیم ایرانیان در طول دفاع مقدس، نه‌تنها بر پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده شد، بلکه تمامیت ارضی ایران عزیز نیز از لوث متجاوزان بعثی پاک گردید.

آمریکا که در این توطئه، مقهور ایران اسلامی شده بود، برای ایجاد تنشی جدید و مزاحمتی تازه برای جمهوری اسلامی، حکومت امارات، این کشور تازه‌تأسیس و بی‌تاریخ و ساخته‌شده از چند قبیله، توسط انگلیس خبیث را بر آن داشت تا مدعی مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی شود. رؤسای قبایل حاکم بر امارات نیز بدون عبرت‌گرفتن از سرانجام عمل متجاوزانه رژیم سفاک صدام به ایران اسلامی، و با نشان‌دادن بی‌بهره‌گی‌شان از کمترین ضریب هوشی، بازیگر نقشه های آمریکا شده و به اعتبار و پشتوانه قدرت ظاهری نظامی آن رژیم سلطه‌طلب، به خیال خام خود، مدعی مالکیت «جزایر سه‌گانه ایران اسلامی مقتدر» شدند، و به‌زعم خود، مزاحمتی را برای ایران عزیز فراهم نمودند.

حکام کشور نوپدید امارات را، اگر هوشمندی و سیاست و تدبیر بود، باید می‌فهمیدند که صدور بیانیه مشترک با آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر و به‌همراهی کشورهای وابسته و بی‌اختیار حاشیه خلیج‌فارس- یا همان گاوهای شیرده غرب- نه‌تنها در اراده دولت و ملت ایران برای حفاظت از تمامیت ارضی این سرزمین پاکان هیچ تأثیری ندارد، بلکه تعصب ملی ایرانیان را در حراست از میهن خود، شعله‌ورتر خواهد ساخت.

رژیم‌های روسیاه انگلیس، فرانسه و آلمان که در جنایت علیه بشریت در پنج قاره جهان، سابقه ننگینی داشته و دارند و پدیدآورندگان دو جنگ جهانی بوده‌اند و اینک نیز سردمداران اتحادیه اروپا هستند، زمانی که در همراهی با آمریکا و در خصومتی آشکار با جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در مسئله فروکاستن از توان هسته‌ای ایران ناکام ماندند، در توطئه‌ای حساب‌شده و همراه با آمریکا، راه تحریک حکام بی‌اراده امارات برای طرح ادعاهایی پوچ را برگزیدند. حاکمان امارات و کشورهای هم‌سو با آنان در این توهمند که با پشتوانه نظام سلطه، می‌توانند مأموریت دیکته‌شده‌شان را بر ضد ایران به انجام برسانند.

اکنون ضروری است که مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، با قاطعیت به این متوهمان تفهیم نمایند، ایران اسلامی نیرومند و مقاومِ امروز، که گنبد آهنین کذایی صهیونیست‌ها را چنین ناتوان و بی‌اثر می‌سازد، بسیار قدرت‌مندتر از ایرانِ زمانِ جنگ تحمیلی است؛ این شیوخ که در عیش و عشرت حکومت می‌کنند نیز قابل‌قیاس با صدام که لباس نظامی از تن در نمی‌آورد، نیستند. حال اگر این شیوخ، در اثر جهالت خود بخواهند دست از پا خطا کنند، باید بدانند که به فضل الهی، جزایر ایرانی دیگرِ خلیج‌فارس هم که با خیانت رژیم حقیر پهلوی از ایران جدا شده است، به دامان مام میهن بازخواهد گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها