دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
اهواز نیاز به تأسیس ۱۰ کتابخانه عمومی دارد

خوزستان - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: با توجه به جمعیت و درخواست مردم دو منطقه در اهواز، این شهرستان نیاز به تأسیس ۱۰ کتابخانه عمومی دارد.

خدیجه مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز بیان کرد: با توجه به نیاز مناطق زیتون کارمندی، کوی ملت فاز ۱،۲،۳،۴ و روستای اسماعیلیه و غیزانیه اهواز، درخواست مشارکت به مسئولان اجتماعی نسبت به کمبود کتابخانه‌های عمومی برای این مناطق، به سید محسن موسوی زاده نماینده مردم مجلس اهواز، کارون و حمیدیه داده شد.

مرادی گفت: برای ایجاد فضای کتابخانه می‌طلبد که فرماندار درخواست حمایت از شرکت نفت، شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی برای تأسیس کتابخانه‌های عمومی را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نماینده مردم اهواز، کارون در مجلس شورای اسلامی در پاسخ این درخواست قول مساعدت داده است، تصریح کرد: در حال حاضر از مناطق زرگان، زیتون کارمندی و تا دروازه اهواز هیچ کتابخانه‌ای موجود نیست و تنها یک کتابخانه عمومی آیت‌الله بحجت در منطقه کم‌برخوردار ۴۰۰ دستگاه وجود دارد و این در حالی است که نسبت شلوغی و جمعیت مناطق زیتون و کوروش به اندازه نصف جمعیت اهواز است، اما متأسفانه یک مکان فرهنگی در این مناطق نداریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز، ایجاد فضای مطالعه و نشاط آور برای مردم اهواز را حق طبیعی آنان دانست و افزود: باید تلاش کنیم برای ایجاد نشاط در بین مردم کتابخوان جامعه، بتوانیم فضایی دنج و آرام را به مطالعه اختصاص داده تا از این طریق با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جامعه‌ای رو به رشد برای نسل آینده بسازیم.

مرادی افزود: در حال حاضر ۲۰ کتابخانه عمومی و سه کتابخانه روستایی در اهواز وجود دارد و ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند و اگر کتابخانه مرکزی به این آمار اضافه شود، تعداد کل اعضا به ۱۷ هزار عضو فعال می‌رسد.

وی گفت: در ۶ ماهه دوم سال، ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی اهواز عضو شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها