دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
آغاز طرح افزايش ظرفيت قفسه‌هاي كتابخانه مجلس

سرپرست منابع كتابخانه مجلس با اعلام آغاز مراحل بازسازي و ترميم ساختمان كتابخانه مجلس از افزايش فضاي كتاب‌هاي لاتين اين مركز خبر داد و اظهار داشت: با اجراي اين طرح، ظرفيت اين بخش به‌گونه‌اي افزايش مي‌يابد كه تا چهار سال آينده جوابگوي آثار جديد لاتين باشد.\

علي خاكپور در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه در واپسين روزهاي سال 88 كار «رف‌خواني» كتابخانه مجلس به پايان رسيد و اكنون در پي تهيه گزارش نهايي آن هستيم، گفت: در ادامه فعاليت‌ها در سال 89 درصدد تجهيز مخازن نشريات و كتاب‌هاي سنگي و سربي اين مركزيم.

وي با اشاره به محدوديت فضاي آثار سنگي و سربي كتابخانه مجلس، توضيح داد: مجموع اين آثار حدود 12 هزار نسخه‌اند، اما به دليل كمبود فضاي لازم، هشت هزار عنوان از اين آثار در مخزن خطي نگهداري مي‌شوند. قرار است طي ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت، با ايجاد جايگاهي مناسب براي اين آثار، آنها در فضاي اصلي خود و در مجموعه‌اي واحد قرار گيرند.

سرپرست منابع كتابخانه مجلس، تعويض و بهسازي قفسه‌هاي نشريان اين كتابخانه را كه از بدو تاسيس تاكنون به همان شكل اوليه باقي مانده‌اند، از ديگر برنامه‌هاي سال جاري اين مركز بيان كرد و عنوان داشت: از آنجا كه اين قفسه‌ها در طبقه سوم اين كتابخانه قرار دارند و با ارزيابي‌هاي انجام شده نبايد بيش از اين وزني را بر اين طبقه تحميل كرد، در نظر داريم با ايجاد طبقه‌بندي‌هاي جديد و ايجاد فضاي مضاعف، تا زمان انتقال به ساختمان جديد كتابخانه، نشريات را در وضعيت مناسبي قرار دهيم.

وي رسيدگي به فعاليت‌هاي كف‌سازي و ايجاد سقف كاذب مخازن را از ديگر اقداماتي خواند كه در طرح‌هاي بازسازي كتابخانه مجلس گنجانده شده‌اند و گفت: بخش كتاب‌هاي لاتين اين مركز كه با آمدن رييس كنوني كتابخانه مجلس، حجت‌الاسلام دكتر رسول جعفريان، تكميل شد، ديگر ظرفيت آثار جديد را نداشت. در هنگام «رف‌خواني» اين آثار به اين نتيجه رسيديم كه طبقات جديدي را سفارش دهيم؛ به‌گونه‌اي كه تا حدود چهار سال ديگر، ظرفيت خريد و نگهداري كتاب‌هاي لاتين را داشته باشد.

خاكپور در پايان با بيان اين كه جابه‌جايي‌هايي نيز در برخي از بخش‌ها در راستاي افزايش ظرفيت مخازن داريم، بيان كرد: از آنجايي كه پرمخاطب‌ترين زمان مراجعه به كتابخانه در ماه‌هاي آذر و دي(نيمه دوم سال) است، به طور طبيعي كارهاي عمراني و رسيدگي به ساختمان كتابخانه را در نيمه اول هر سال به انجام مي‌رسانيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط