سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کتاب «تبادلات فرهنگی ایران و چین در عصر محوری» منتشر شد

کتاب «تبادلات فرهنگی ایران و چین در عصر محوری» از سوی لین مه تسو، استاد باستان شناسی دانشگاه پکن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «تبادلات فرهنگی ایران و چین در عصر محوری» در 310 صفحه رنگی با کاغذ گلاسه و شمارگان 2000 از سوی انتشارات شمال غرب چین منتشر شد.

لین مه تسو از شمار ایرانشناسانی است که در سال جاری با معرفی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین به عنوان «محقق برتر سال 2021» از سوی داوران انتخاب و تقدیرنامه سفیر کشورمان به همراه هدایای رایزنی در مراسمی در دانشگاه پکن به وی اهدا شد.

کتاب حاضر اطلاعات مصور زیادی را در باره مسایل تاریخی ایران و چین روابط دو کشور در گذشته بدست می‌دهد و گنجینه‌ای از آثار تاریخی ایران است.

لین مه تسو در سال 1956 در استان گواندونگ متولد شده است. وی در سال 1982 در رشته تاریخ از دانشگاه پکن فارغ التحصیل شد و به مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی آثار فرهنگی چین پیوست و به صورت رسمی در سال 1994 به استخدام دانشگاه پکن در آمد. وی به کشورهای مختلف سفر علمی داشته و به ارایه مقاله پرداخته است.

در کشور آلمان، تحقیقاتی را پیگیری و برای انجام کارهای پژوهشی به ایران سفر کرده است. استاد لین بیش از 200 مقاله علمی و پژوهشی در حوزه تخصصی خود منتشر کرده و از چهره‌های شناخته شده ی چین در باستان شناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها