دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
پژوهشي درباره موسيقي تصوير به زودي منتشر مي‌شود

اميرحسن ندايي، استاد دانشگاه و كارگردان، از تدوين و چاپ كتاب "سي فريم در ثانيه" با زير عنوان پژوهشي درباره موسيقي تصوير خبر داد.\

ندايي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين كتاب حاصل 14سال كار پژوهشي و فعاليت در حوزه موزيك ويديو است. دغدغه كار پژوهشي و كمبود منابع در اين حوزه مرا براي تدوين اين كتاب تشويق كرد.

وي از نخستين كارگرداناني است كه به ساخت ويديو كليپ رو آورد و روند شكل‌گيري آنرا به طور دقيق مي‌داند. از اين رو در كتاب از آغاز شكل‌گيري موزيك ويديو، دوران شكوفايي و افول آنرا بررسي و به دلايل از بين رفتن آن در ايران اشاره كرده است.  

ندايي با بيان اينكه موزيك ويديو پديده‌اي پست مدرنيسم است، اظهار داشت: در اين اثر عناصر و ويژگي‌هاي موزيك ويديو در دوره پست مدرنيسم بررسي شده است. 

وي افزود: كتاب با مرور شكل‌گيري نخستين موزيك ويديوها از سال 1960 آغاز مي‌شود؛ هر چند تاريخ تولد موزيك ويديو روز اول ماه اوت 1981 است. اين پديده بعد از تولدش بسيار به سرعت و طي دو سال جهاني شد و مورد توجه جوانان قرار گرفت. 

ندايي بيان داشت: در كتاب شيوه‌هاي تاثيرگذاري عناصر گوناگون اين پديده روي مخاطب و ناخودآگاه او بررسي شده. طبقه‌بندي انواع موسيقي تصويري به لحاظ شكل و محتوا و حتي كارهاي كه در حال حاضر در دست ساخت است و يا در آينده ساخته خواهد شد از ديگر بخش‌هاي «سي فريم در ثانيه» است. 

وي يكي از روش‌هاي فرهنگي تاثيرگذار رسانه‌هاي غربي بر روي نسل جوان را استفاده از موزيك ويديو دانست و بيان داشت: اين پديده در ايران از بين رفته است كه بيشتر به عدم شناخت مديران فرهنگي از موزيك ويديو و گستردگي و تاثيرگذاري آن بر مخاطب بازمي‌گردد. 

وي اضافه كرد: كتاب «سي فريم در ثانيه با زير عنوان پژوهشي درباره موسيقي تصوير» مجوز گرفته و به زودي از سوي انتشارات افراز  منتشر خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها