چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
حضور «محرمان سراپرده وصال» در كتابفروشي‌ها

«محرمان سراپرده وصال» مجموعه مقالات علمی-ادبی رضا اشرف‌زاده، پژوهش‌گر و عطارشناس، از سوي انتشارات سخن گستربه چاپ رسید.*

اشرف‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «محرمان سراپرده وصال» مجموعه مقالات علمی-ادبی من در حوزه ادبیات منثور و منظوم را شامل می‌شود که پیش‌تر برخی از آن‌ها در مطبوعات منتشر شده‌اند.

وی توضیح داد: این مقالات بیشتر به نقد آثار کلاسیک پرداخته‌اند. همچنین درباره نقد آثار شاعران از رودکی تا جامی نیز در این مجموعه مقالاتی دیده می‌شود. رئالیسم و موسیقی درمانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این مقالات هستند.

«محرمان سراپرده وصال‏‫» (۲۵ مقاله در مورد شاعران و نکات دیریاب شعر‬) در 400 صفحه توسط انتشارات سخن‌گستر منتشر شد.

این پژوهشگر در ادامه از پایان تدوین کتاب دیگری خبر داد و اظهار كرد: تدوین «فرهنگ نور» نیز به پایان رسیده است. البته هنوز ناشر نهایی آن مشخص نیست اما به احتمال زیاد توسط انتشارات دانشگاه مشهد منتشر می‌شود.

وی افزود: این اثر فرهنگ لغاتی دو جلدی براساس ترجمه و تفسیر طبری، یکی از قدیمی‌ترین و جامع‌ترین تفسیرهای قرآن مجید، اثر محمدبن جریر طبری است.

رضا اشرف‌زاده متولد سال 1321 در شهر بم است. وی در سال 1363 دکترای خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرد. اشرف‌زاده هم اکنون نیز عضو هیات علمی و استاد زبان و ادبیات فارسی و قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است.

«آب آتش‏فروز» (گزیده حدیقةالحقیقه)، «برگزیده اخلاق ناصری»، «بهار زنده‏دلان» (گزیده اشعار صائب)، «پیغام اهل راز»، «تجلی رمز و روایت در شعر عطار نیشابوری»، «جلوه‏گری‌های سحرگاهی» (شرح و گزیده مخزن‏الاسرار)، «چهل حکایت»، «حکایت شیخ صنعان»، «خزان و بهار»، «داستان شیخ صنعان»، «داستان‏های دیوانگان در آثار عطار»، «رابعه» (زندگی و آثار رابعه بنت کعب)، «راز خلوتیان» (شرح 110 غزل حافظ) و «رنج‌نامه زندانی نای و مرنج» (گزیده مسعود سعد) از جمله آثار منتشر شده این پژوهش‌گر است.

«سرود خورشید» (شرح 114 غزل دیوان شمس)، «شرح گزیده منطق‏الطیر»، «صد کلمه امیرالمومنین عادل بن علی بن عادل»، «فارسی عمومی»، «فرهنگ کاربرد آیات و روایات در شعر عطار»، «فرهنگ نوادر لغات و ترکیبات آثار عطار نیشابوری»، «کلاه بی‏سران» (شرح گزیده مصیبت‏نامه)، «گزیده اخلاق ناصری»، «گزیده اشعار ناصرخسرو»، «گزیده اشعار خاقانی»، «گزیده متون تفسیری فارسی»، «گزیده مختارنامه»، «گلشن توحید» (شرح منظوم مفردات مثنوی)، «معانی و بیان»، «نشان تیشه فرهاد» (نقد و تحلیل شیرین و فرهاد وحشی بافقی)، و «هفت حکایت» از دیگر آثار منتشر شده اشرف‌زاده هستند.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط