دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
برگزاری کلاس قصه‌گویی در کتابخانه حافظ شهرکرد

کلاس‌های «قصه‌های قرآنی» و «قصه‌های ‌ما مثل شد» در کتابخانه عمومی حافظ شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شوند.-

مدیر کتابخانه عمومی حافظ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌اظهار کرد: کلاس قصه‌های قرآنی با هدف آشنایی بیشتر کودکان با ادبیات و فرهنگ غنی اسلامی و کلاس «قصه‌های ما مثل شد» برای آشنایی کودکان با ادبیات کهن و ملی ایرانی تشکیل شده است.

هما حیدری افزود: قصه‌گویی کلاس توسط کودکان مقطع دبستان انجام می‌شود و این عامل، ذوق و انگیزه حضور کودکان در کلاس را دو چندان و برگزاری کلاس را با استقبال گسترده همراه کرده است.

وی با اشاره به اهداف دیگر تشکیل این کلاس‌ها گفت: آشنایی کودکان با آداب سخنوری، توانایی سخنرانی در جمع، مشارکت در بحث‌های گروهی و ارایه نظر و پیشنهاد در جلسات، از  مزایای برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی به شمار می‌آیند.

به گفته حیدری، در پایان هر کلاس یک کتاب علمی که در بخش کودک موجود باشد، به کودکان معرفی و به صورت خلاصه برای آن‌ها تعریف می‌شود.

وی با بیان این‌که برگزاری این کلاس‌ها مختص تابستان نیست، یادآور شد: کودکان و نوجوانان ما در فرهنگ کتابخوانی ضعیف عمل می‌کنند. برای ایجاد این فرهنگ در آنان باید از مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان کارهای خود را آغاز کنیم، زیرا بچه‌های ما از ادبیات کهن ایران اطلاعات محدودی دارند، ضر‌ب‌المثل‌ها را نمی‌شناسند اما در این کلا‌س‌ها می‌توانند با ریشه این ضر‌ب‌المثل‌ها آشنا شوند.

کتابخانه عمومی حافظ که از سال 1385 با زيربناي 700 متر مربع در بوستان جنگلي شهركرد فعالیت خود را آغاز کرده است، اکنون حدود یک هزار و 700 نفر در این کتابخانه عضویت دارند و حدود 15 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط