جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
منتظر «چگونه به خانه برگردم» اولیور جفرز باشید

کتاب «چگونه به خانه برگردم» اثری از اولیور جفرز، نویسنده ایرلندی است که به دست نسرین وکیلی به فارسی ترجمه شده و هم اکنون مراحل آماده‌سازی را برای چاپ طی می‌کند.

ایبنا نوجوان: کتاب «چگونه به خانه برگردم؟» نوشته اولیور جفرز نویسنده ایرلندی است که هم اکنون مراحل آماده‌سازی برای چاپ را طی می‌کند. نسرین وکیلی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده و به زودی به دست انتشارات زعفران به چاپ می‌رسد.

«چطوری به خانه برگردم؟» داستانی تخیلی است و از نظر طیف مخاطبان، کودکان گروه سنی (ب) را شامل می‌شود.

این کتاب به زندگی پسری می‌پردازد که تخیل بسیار قویی دارد. این پسر در حالی که داشته داخل کمد دنبال چیزی می‌گشته، به هواپیمایی ملخی برخورد می‌کنه. او این هواپیما را برمی‌داره و در خیال خود با این هواپیما پرواز می‌کنه و به آسمان می‌ره. به اندازه‌ای پرواز می‌کنه که از جو زمین خارج می‌شه و به فضا می‌ره اما از بدشانسی سوخت هواپیما تمام می‌شه و مجبور می‌شه روی ماه فرود بیاد. چه چیز‌هایی رو ماه هست؟ هیولا؟ تاریکی؟ چی؟ این‌ها افکار این پسر به هنگام فرود روی ماه هستند. پسر این داستان حالا باید ببینه که چگونه به زمین برگرده.

اولیور جفرز نویسنده و تصویرگری با اصلیت ایرلندی‌ است که در سال ۱۹۷۷ در استرالیا به‌دنیا آمد. او از دانشگاه اولستر استرالیا مدرک ارتباطات بصری خود را دریافت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی، جفرز دست به نگارش و تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان زد و تاکنون آثار زیادی را تالیف و تصویرگری کرده و جوایز متعددی را از آن خود کرده است. از نکات جالب توجه این است که جفرز تصویرگری کتاب‌های خود را انجام می‌دهد.

جفرز از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون ۳۳ جایزه‌ی بین‌المللی را برای تصویرگری و تالیف کتاب‌های خود دریافت کرده است. از جمله این جوایز می‌توان جایزه‌ سی بی آی استرالیا را نام برد که به خاطر کتاب «چطوری ستاره بگیریم» به این نویسنده و تصویرگر رسید. از آثار دیگر جفرز می‌توان «قلب و شیشه» و «پسرکتاب‌خوار» را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط