سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۶
«منشور تئاتر ايران» رونمايي مي‌شود

در آخرين نشست خبري بيست‌‌و‌ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، مجيد سرسنگي گفت: منشور تئاتر ايران از اتفاقات بزرگي است كه در جهت هدفدار كردن و توسعه تئاتر كشور صورت گرفته و تاكيد آن بر ارزش‌ها و وجوه اخلاقي هنرمندان است. اين منشور در روز اول جشنواره رونمايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آخرين نشست خبري بيست‌ و ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با حضور «مجيد سرسنگي» دبير اين دوره، «حسين پارسايي» مدير مركز هنرهاي نمايشي و ديگر مديران بخش‌هاي مختلف جشنواره در تالار وحدت برگزار شد. 

«مجيد سرسنگي» در ابتداي اين نشست به تشريح برنامه‌هاي صورت گرفته در بيست و ششمين دوره از اين جشنواره پرداخت و گفت: در اين دوره از جشنواره شاهد 714 اجرا هستيم كه 197 گروه نمايشي در 103 مكان اجرا خواهند داشت. همچنين 14 سمينار و كارگاه‌ آموزشي برگزار مي‌شود و چاپ 16 كتاب را هم در دستور كار خواهيم داشت. 

وي ادامه داد: 13 بخش براي اولين بار به اين دوره از جشنواره اضافه شد تا مسير توسعه تئاتر ايران را در آينده هموار سازد.

سرسنگي با اشاره به اين كه آثار برگزيده بخش توليد متون  جشنواره از سوي انتشارات نمايش با همكاري ‏دبيرخانه جشنواره منتشر شد، عنوان كرد: كتب مرجع تئاتر از جمله «25 سال جشنواره تئاتر فجر»، «كتاب سال تئاتر ايران» و چند اثر در حوزه نمايش شرق نيز به زودي به چاپ مي رسند. 

وي به رونمايي منشور تئاتر ايران در روز اول جشنواره اشاره كرد و
گفت: اين كار از اتفاقات بزرگي است كه در جهت هدفدار كردن و توسعه تئاتر كشور صورت گرفته و تاكيد آن بر ارزش‌ها و وجوه اخلاقي هنرمندان است. 

سرسنگي اضافه كرد: برگزاري اين جشنواره ميسر نبود مگر با مساعدت‌هاي بي‌دريغ مركز هنرهاي نمايشي. اعتقادمان بر اين بود كه بتوانيم جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر را به عنوان يكي از فستيوال‌هاي منطقه به جايگاه اصلي خود برسانيم كه با ايجاد دبيرخانه دائمي جشنواره اين امر محقق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط