چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
هرمزگان در جمع بهترین کتاب‌خانه‌های پستی کانون ایران قرار گرفت

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان گفت: هرمزگان در جمع بهترین کتاب‌خانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران قرار گرفت.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس با اشاره به کتاب‌خانه‌های پستی برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: مریم قنبری مربی کتاب‌خانه پستی شهر بندرعباس کانون استان هرمزگان با ۶۰۴۵، امانت در سال ۱۴۰۲ در جمع بهترین کتاب‌خانه‌های پستی کانون ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: زهره اکبرآبادی مربی کتاب‌خانه پستی کانون نیشابور از استان خراسان رضوی با ۱۱۲۱۸، فاطمه کاشی مربی کتاب‌خانه پستی کانون استان سمنان با ۸۵۳۴، سیده‌اسماء نجات مربی کتابخانه پستی کانون پیرانشهر از استان آذربایجان غربی با ۶۳۸۹، در صدر بیشترین اهدای کتاب قرار داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: همچنین محبوبه حسنی‌بافرانی مربی کتاب‌خانه پستی استان قم با ۶۳۲۸، شلیر غفورملایی مربی کتابخانه پستی کانون مهاباد و محمد علیپوری مربی کتاب‌خانه پستی شهر بوکان هر دو از کانون استان آذربایجان غربی به ترتیب با امانت ۵۸۴۰ و ۴۶۵۸ و نازیلا روضه‌ای مربی کتاب‌خانه پستی کانون مرند در استان آذربایجان شرقی با ۴۱۳۴ تعداد امانت کتاب قدردانی شدند.

پشتکوهی افزود: هدف اصلی کتاب‌خانه‌های پستی کانون پرورش فکری فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب است. این کتاب‌خانه‌ها با کوشش و رایزنی فراوان، بهترین کتاب‌ها را در دوردست ترین مکان‌ها به دست مخاطبان واقعی می‌رسانند.

این مسئول فرهنگی با بیان اهمیت ویژه کتاب‌خانه‌های پستی، رسالت آن‌ها را فراتر از ارسال و امانت‌دهی کتاب دانست و توضیح داد: این همکاران خلاق با استفاده از شیوه‌های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و… ترغیب و آن‌ها را به نقد و بررسی کتاب و فعالیت‌های گروهی تشویق می‌کنند تا از این راه استعدادها بهتر شناسایی شود و کانون بتواند در دورترین جغرافیاهای این سرزمین تاثیرگذاری داشته باشد.

این چهره فرهنگی همچنین عنوان کرد: گفت: «کتابخانه پستی بندرعباس» با بیش از سه دهه دیرینگی و با آثار ارزشمند منتشر شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشتمل بر ۶ هزار و ۹۸۰ جلد کتاب کودک و نوجوان، با موضوعات داستان، علمی، دینی، ادبیات، نمایشنامه و تاریخ با جدیت در حال ارئه خدمت به روستاییان دورافتاده است.

وی بیان کرد: «کتابخانه پستی بندرعباس» در طبقه دوم ساختمان مرکزی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در خیابان آیت الله غفاری جنوبی قرار دارد و اینک ۱۵ روستا دور از کتابخانه، شامل گَچین بالا و پایین، مُغ احمد، تازیان بالا و پایین، بَنوبند و قلعه قاضی از حوزه شهرستان بندرعباس؛ چاه علی لاور، مارُم، حسین آباد، گرتُمب، حوزه بخش فین؛ مازگرد، کاشِغ، سَرگَز، بَنه دان و کوهشاه احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد با ۵۴۲ عضو از خدمات این کتابخانه بهره می‌برند و دومین «کتابخانه پستی هرمزگان» در شهرستان میناب در شرق استان است.

پروین پشتکوهی گفت: فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری از مربیان کتاب‌خانه‌های پستی که بیشترین تعداد کتاب را در سال ۱۴۰۲ به اعضا امانت داده‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش ایبنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۱ کتابخانه پستی در سراسر کشور دارد و مربیان آن در بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا اول فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۸۰ هزار و ۹۶۸ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها