سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
شهید رئیسی تحولات زیادی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرد

خوزستان_ وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور انقلابی، مکتبی، باکفایت و خستگی ناپذیر، تحولات زیادی در عرصه کار وخدمت باکرامت درعرصه‌های اقتصادی، فرهنگی برای خوزستان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایینا) در اهواز، مراسم چهلمین روز شهادت رییس جمهور فقید و همراهان شهید ایشان با حضور خانواده رییس جمهور شهید، وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه در مصلای اهواز برگزارشد.

محمد مهدی‌اسماعیلی در این مراسم با اشاره به اینکه وجب‌به‌وجب استان‌خوزستان، آغشته به خون شهیدان است، اظهار کرد: مردم عزیز خوزستان, مظهر اقتدار اتحاد و وحدت ملی هستند و ما به مردم غیور خوزستان مباهات می‌کنیم و قدردان تمامی زحمات شما هستیم.

وی ادامه داد: امروز روز عید مباهله است و فردا نزول آیات سوره انسان و دهه پایانی ذی‌الحجه و هر روزش معرفی اهل بیت (ع) است، شما خوزستانی‌ها خادمین با سابقه اهل بیت (ع) هستید که در هشت سال دفاع مقدس و اربعین حسینی از عشاق حسینی پذیرایی می‌کنید.

وی افزود: شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور انقلابی، مکتبی، باکفایت و خستگی ناپذیر، تحولات زیادی در عرصه کار وخدمت باکرامت درعرصه‌های اقتصادی، فرهنگی برای خوزستان ایجاد کرده است.

وی گفت: این بدرقه باشکوه در جای جای ایران مخصوصاً خوزستان‌نشان قدردانی مردم از زحمات ایشان بود. زیرا مردم خوزستان و ویژه شهر اهواز با گوشت وپوستشان شاهد تمامی زحمات و خدمات سه ساله رئیس جمهور بودند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: هرجای از استان خوزستان دچار مشکلاتی از جمله زلزله، فاظلاب، آب، گرد وخاک می‌شد، شهید جمهور بین مردم حاضر می‌شد، و همچنین درد شما را درد خود می‌دانست با اندوه شما اندوه بود و این راز ماندگاری این مرد بزرگ است.

وی افزود: رفع محرومیت‌های خوزستان دغدغه ایشان بود شما درسوگ شخصیت بزرگی هستید که لحظه به لحظه عمرش را برای اقتدار ایران گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گفته رهبر معظم انقلاب «انقلاب اسلامی مالک اشترخود را از دست داد»، افزود: با رحلت ایشان یک خسارت بزرگ نصیب مردم ایران شد، زیرا این ملت خدمت گزار بزرگ خود را ازدست داد.

وی تصریح کرد: خانواده شهید جمهور درجمع شما در اربعین این شهدا حاضر شدند تا سپاس خود را از عواطف شما نسبت به این شهید اعلام کنند، بنده هم به عنوان نماینده دولت برای عرض سپاس و تشکر از شما مردم خوزستان به محضرتان حاضرشدم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات امری ضروری است گفت: از شما مردم عزیز می‌خواهیم که در انتخابات شرکت کننید و فرد اصلح را انتخاب کنید تا راه این شهید خدمت ادامه پیدا کند.

در این مراسم امام جمعه اهواز اشاره به اینکه شهیدجمهور مرد میدانی بودند و در سال‌های اخیر افتخاری آفریدند، اظهارکرد: شهید جمهور مردی خالص وپاک و هوای نفس خود را کشته بود و همچنین این تنها ویژگی ایشان نبود بلکه بر دشمنان اسلام تاثیرات مثبت گذاشتند.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی ایشان ولایت مداری بود که این مرد بزرگ در این سه سال با توجه به بن بست‌های دولت قبل یک بار زبان به شکایت بر نداشت.

موسوی فرد با بیان اینکه شهید جمهور در طی سه سال حکومت خود هشت بار به خوزستان آمد، تصریح کرد: شهید جمهور به استان خوزستان نظر ویژه‌ای داشت و می‌گفت اگر لازم باشد برای حل مشکل خوزستان هفتاد باربه این استان سفر کنم مشکلی ندارم.

وی ادامه داد: در زمان حکومت سه ساله این مرد بزرگ استان خوزستان در عرصه‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی رشد بالایی داشته است و همچنین با برگرداندن ۱۰ هزار کارخانه به چرخه تولید هزاران کارگر کف خیابان را مشغول به کار کرد.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: لازم است که برای تشکر و قدردانی از زحمات خون شهیدخدمت و همراهان‌شان در انتخابات شرکت و با انتخاب فرد اصلح که ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد قلب امام زمان را از خود خوشحال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها