شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
مهم‌ترین مشکل نویسندگان به شمار نیاوردن نویسندگی به عنوان شغل است

زنجان- رئیس انجمن ادبی قزل اوزن زنجان گفت: مهم‌ترین مشکل نویسندگان به شمار نیاوردن نویسندگی به عنوان یک حرفه و شغل است.

ابوالفضل ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که به صورت مستمر در استان دنبال می‌شود؛ کاری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند انجام دهد، این است که بستر و زمینه‌های لازم را در این مورد انجام دهد.

وی تصریح کرد: کلاس‌های داستان‌نویسی و کلاس‌های شعر موجود است اما به علت عدم حمایت اداره ارشاد عملاً کلاس‌ها فقط عنوان کلاس را یدک می‌کشند.

ایمانی با بیان اینکه مگر یک هنرمند چقدر می‌تواند برای برنامه‌های خودش هزینه کند، اضافه کرد: برگزاری این کلاس‌ها به صورت مستقل بار مالی برگزاری کلاس‌ها بر دوش هنرمندان و انجمن‌های ادبی سنگینی می‌کند.

رئیس انجمن ادبی قزل اوزن زنجان گفت: با وجود برگزاری جلسات مکرر در این خصوص بودجه‌ای برای برپایی این چنین مراسم‌های مهمی به شهر زنجان اختصاص نمی‌دهند.

وی با اشاره به مشکلات بسیاری که در چرخه نشر و نویسندگان وجود دارد، مهم‌ترین مشکل نویسندگان را به شمار نیاوردن نویسندگی به عنوان یک حرفه و شغل دانست و گفت: متاسفانه به دلیل تامین نشدن مالی، نویسندگان در کنار نویسندگی شغل‌های دیگری مانند ویراستاری‌، تصحیح و … انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط