شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کتاب‌های هنر نقاشی در یک‌ماه گذشته؛ از «تردید سزان» تا «میان ساعت و بستر»

طبق بررسی‌های انجام شده، از دیویی ۷۵۰ تا ۷۶۰ طی یک ماه گذشته ۱۲ کتاب به چاپ رسیده است. این بازه از دیویی شامل هنر نقاشی و زیر شاخه‌های آن است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - سعیده نریمان‌پور: طبق آمار خانه کتاب، در شاخه «هنر نقاشی» که شامل کد دیویی ۷۵۰ تا ۷۶۰ می‌شود، طی یک ماه گذشته ۱۲ کتاب برای رده سنی بزرگسال به چاپ رسیده است. این بازه از دیویی شامل زیر شاخه‌های فنون، روش‌ها، ابزار، وسایل، مواد و فرم‌ها، رنگ، سمبولیک، تمثیلی، اسطوره‌ای و افسانه‌ای، نقاشی از زندگی روزمره، مذهب و سمبولیسم مذهبی، پیکر انسان و اعضای آن، موضوع‌های دیگر، بررسی‌های تاریخی، جغرافیایی و اشخاص می‌شود. با توجه به اهمیت این حوزه از هنر، کتاب‌های چاپی در ماه‌های گذشته را مورد بررسی قرار دادیم. در سایت رسمی خانه کتاب، در بازه ۲۰ مرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، در این دسته‌بندی ۱۲ کتاب به ثبت رسیده است.

در ادامه کتاب‌های شاخه هنر نقاشی چاپ شده در ماه گذشته را بررسی خواهیم کرد.

کتاب «میان ساعت و بستر»

کتاب «میان ساعت و بستر» نوشته امیر نصری توسط نشر گیلگمش در ۴۲۴ صفحه با قیمت ۴۲۰ هزار تومان به چاپ اول رسیده است. این کتاب بر روی هنر نقاشی چند قرن اخیر اروپا متمرکز می‌شود و می‌کوشد آثار تعدادی از مهم‌ترین نقاشان اروپایی را از زوایای مختلف بررسی و تحلیل کند. نصری بیش از ۳۰ نقاش را انتخاب می‌کند و معتقد است بر اساس محتوا و فرم کارهایشان می‌توان آن‌ها را روایتگر بدن، نگاه، منظره یا قاب دانست. او نشان می‌دهد که چرا هر کدام از این هنرمندان به یکی از این روایت‌ها نزدیک‌ترند. پژوهشگران هنر و دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته نقاشی مخاطب اصلی این کتاب هستند.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «شکوه آرامش: تمدد اعصاب با رنگ‌آمیزی»

کتاب «شکوه آرامش: تمدد اعصاب با رنگ‌آمیزی» با طراحی پائولو پیاکو، در ۶۴ صفحه با قیمت ۵۶ هزار تومان در قطع خشتی به چاپ ۹ رسیده است. این‬ کتاب‬ بومی برای رنگ‏‌آمیزی هنری‬ و‬ مناسب‬ افرادی‬ با‬ استرس و فشارهای روانی است که ساعتی از روز را به رنگ‏‌آمیزی اختصاص دهند؛ ‬ تا‬ به تشویش‏‌هایشان سر و سامان دهند‬‬ و رنگ‌ها‬ از‬ تلاطم درونیشان بکاهد.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «آموزش طراحی و نقاشی ایرانی: تصویرسازی، گل و مرغ، نقوش اسلیمی و گل‌های ختایی»

کتاب «آموزش طراحی و نقاشی ایرانی: تصویرسازی، گل و مرغ، نقوش اسلیمی و گل‌های ختایی» با موضوع نقاشی ایرانی، راهنمای آموزشی ترسیم و طراحی، با طراحی و نقاشی رضا بدرالسماء توسط نشر زرین و سیمین در ۵۰۰ نسخه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان به چاپ اول رسیده است. این کتاب در ۳ بخش تصویرسازی، گل و پرنده، نقوش اسلیمی و گل‌های ختایی عرضه شده است.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «تردید سزان و نوشته‌های دیگر»

کتاب «تردید سزان و نوشته‌های دیگر» نوشته موریس مرلوپونتی با ترجمه ناصر قاسم‌نژاد توسط نشر فرهنگ ایلیا به چاپ اول رسیده است. این کتاب در ۱۷۸ صفحه، با قیمت ۱۶۰ هزار تومان و در قطع رقعی عرضه شد. فهرست این کتاب شامل آشنایی با نویسنده، تردید سزان، چشم و روح، گویش‌ها یا حرف‌ها و صحبت‌های سال ۱۹۴۸ و تصاویر می‌شود.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «خورشید روی قلم‌مو»

کتاب «خورشید روی قلم‌مو» نوشته نارک مسروپیان به ترجمه آندرانیک خچومیان در قطع رقعی با قیمت ۲۵۵ هزار تومان توسط نشر نگاه به چاپ اول رسیده است. کتاب پیشِ رو شرح دوره‌هایی از زندگی و کارها و مشکلات و حرمان‌های نقاشان امپرسیونیست مانند مانه، دگا، مونه، رنوار، سزان، گوگن و ون‌گوگ در مسیر بدیعی است. هنر امپرسیونیسم در اواسط دهه‌ی اول قرن نوزدهم ظهور کرد و بر احساس و ادراک لحظه‌ای هنرمند از صحنه تأکید دارد. این مکتب معمولاً با استفاده از نور و بازتاب آن، ضربه‌های کوتاه قلم روی بوم و جداسازی رنگ‌ها مخاطب را جذب می‌کند. امپرسیونیسم جنبشی نوآورانه و هنری انقلابی است. برخلاف سنت چندصدساله‌ی نقاشان مشهور و گمنام، نقاشان امپرسیونیست ترجیح می‌دادند در فضای باز نقاشی کنند و احساسات و نورها را روی بوم آورند.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «رازهای نهانی»

کتاب «رازهای نهانی» نوشته حسین زارع‌پور با ویراستاری سعید عاشقی، توسط نشر ارسطو در ۸۴ صفحه به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب، جستاری هنری به رفتار درونی انسان بر بوم نقاشی، رفتارگرایی نقاشی، جنبه‌های روان‌شناسی نقاشان ایرانی و قرن ۱۴ نقاشی ایرانی است.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «آشنایی با مکاتب نقاشی»

کتاب «آشنایی با مکاتب نقاشی» با نویسندگی پریسا پیش‌قدم توسط نشر ارشدان با قیمت ۱۶۰ هزار تومان در ۱۳۶ صفحه به چاپ اول رسید. این کتاب در ۹ فصل با عناوین بررسی نقش مایه‌های دست بشر از آغاز، نقاشی مصر باستان، نقاشی ایران قبل از اسلام، نقاشی ایران پس از اسلام تا امروز، مکاتب نقاشی خاور دور: هنر مشرق زمین، مکاتب نقاشی اروپا (قبل از رنسانس)، مکاتب نقاشی غرب از رنسانس تا قرن ۱۹ میلادی، مکاتب نقاشی، غرب در دنیای مدرن، پست مدرنیسم ارائه شده است.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «نقاشی عثمانی و تاثیر کتاب‌آرایی ایرانی بر آن»

کتاب «نقاشی عثمانی و تاثیر کتاب‌آرایی ایرانی بر آن» با نویسندگی فرزانه فرخ‌فر، توسط نشر مهر نوروز با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در ۲۲۴ صفحه به چاپ رسیده ا ست. این کتاب با تمرکز بر هنر و فرهنگ نقاشی‌های عثمانی گردآوری شده است و پژوهشی حول محور این عنوان به‌صورت دقیق و کامل انجام‌گرفته است. نویسنده در ابتدای این کتاب با پرسش چگونگی میزان تأثیرگذاری فرهنگ و هنر ایران بر آسیا صغیر آغاز می‌کند که در نهایت منجر به مطالعاتی گسترده در هنر این منطقه می‌شود.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «رنگ‌آمیزی سفرهای رویایی شهرزاد»

کتاب «رنگ‌آمیزی سفرهای رویایی شهرزاد» با طراحی داریا سونگ و مترجمی سارا فروغی‌اصل در ۷۲ صفحه، به قیمت ۹۲ هزار تومان، توسط نشر سبزان در قطع خشتی بزرگ عرضه شد. این کتاب با موضوعات هنرها، تخیل در هنر، فشار روانی به چاپ رسیده است.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «رنگ‌آمیزی طبیعت و هنر همراه با تصاویر رنگی: آثار تحسین شده توماس کین‌کید "نقاش نور"»

کتاب «رنگ‌آمیزی طبیعت و هنر همراه با تصاویر رنگی: آثار تحسین شده توماس کین‌کید "نقاش نور"» با موضوع کتاب‌های رنگ‌آمیزی و با طراحی توماس کین‌کید، توسط نشر سبزان به چاپ رسیده است. این کتاب با قیمت ۱۳۲ هزار تومان، در ۹۶ صفحه در قطع خشتی، در تاریخ ۲۰ مرداد و هم ۲۷ مرداد به چاپ مجدد رسیده است.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «جلوه‌های آفرینش با رنگ‌آمیزی حیوانات»

کتاب «جلوه‌های آفرینش با رنگ‌آمیزی حیوانات» با طراحی آماندا نیل، توسط نشر سبزان، با قیمت ۴۸ هزار تومان در ۶۰ صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب با موضوع رنگ‌آمیزی حیوان‌ها در هنر در سایز خشتی، مناسب بزرگسالان در ۹۱ طرح عرضه شده است.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

کتاب «شهر پریان: آرامش با رنگ‌آمیزی»

کتاب «شهر پریان: آرامش با رنگ‌آمیزی» با طراحی مارتی نوبل، مارجوری سارنت، سیسلی‌مری بارکر به قیمت ۹۲ هزار تومان در ۷۲ صفحه، توسط نشر سبزان با موضوع رنگ‌آمیزی بزرگسالان، در قطع خشتی بزرگ به چاپ مجدد رسید.

چند کتاب «هنر نقاشی» در یک ماه گذشته به چاپ رسیده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها