یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
«اقبال و شرق از خود رمیده» بررسی می‌شود

نشست تخصصی با موضوع «اقبال و شرق از خود رمیده» با حضور محمد بقایی(ماکان) دوشنبه (24 مرداد) همزمان با چهاردهمین شب ماه مبارک رمضان در بخش «شعر و ادب» نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بخش شعر و ادب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، طبق روال شب‌های پیشین بخش نخست برنامه‌های «شعر و ادب» این دوره از نمایشگاه قرآن کریم از ساعت 19 تا 20 به «مناجات‌خوانی» (قرائت متون حکمی و عرفانی توسط قربان ولیئی) و اجرای آواز ایرانی توسط جواد بخشش اختصاص دارد.

بخش دوم این برنامه از ساعت 21 تا 22 برگزار می‌شود. در این بخش با حضور محمد بقایی(ماکان) در نشستی تخصصی، موضوع «اقبال و شرق از خود رمیده» بررسی می‌شود.

محمد بقایی(ماکان) فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. وی تاکنون آثار پژوهشی و تحقیقی بسیاری درباره اقبال منتشر کرده‌ که در مجموع حدود 10 هزار صفحه است. وی برهمین اساس در سال 2006 عالی‌ترین نشان فرهنگی کشور پاکستان را در حوزه اقبال‌شناسی دریافت کرد.

این پژوهشگر در حوزه ترجمه نیز فعالیت می‌کند. «سیدارتا»، «تیزهوش»، «رزالده»، «سفر به شرق»، «دمیان» و «اخبار عجیب» از جمله آثاری‌ هستند که بقایی از هرمان هسه به فارسی ترجمه کرده است.

برنامه‌های بخش «شعر و ادب» چهاردهمین شب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دوشنبه (24 مرداد) از ساعت 19 تا 22 در شبستان اصلی مصلای تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط