یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
امارات میزبان اولین نسخه مجازی بزرگ‌ترین حراجی کتاب بیگ بد وولف

امارات متحده عربی، برای نخستین بار میزبان بزرگ‌ترین حراجی کتاب در جهان تحت عنوان «بیگ‌بد وولف» که به صورت آنلاین برگزار می‌شود شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از عجمان‌نیوز- امارات متحده عربی از دیروز (23 ژانویه) تا فردا میزبان بزرگ‌ترین حراجی کتاب جهان بیگ بد وولف(گرگ بزرگ بد) شده که برای اولین بار به صورت مجازی و از طریق یک پتلفرم تجارت الکترونیک در حال برگزاری است.

این حراجی اولین رویداد فرهنگی در نوع خود است که بعد از امضای توافق‌نامه مشترک همکاری فرهنگی بین سازمان کتاب شارجه و شرکت جهانی بیگ‌بد‌‌ وولف با نمایش هزاران عنوان کتاب در زمینه‌‌ها و موضوعات مختلف برگزار می‌شود و هدف از آن هم سازماندهی بزرگ‌ترین بازار تخفیفات کتاب در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا و در راستای حمایت این سازمان از صنعت نشر و دسترسی خوانندگان به طیف وسیعی از کتاب‌ها است که به صورت انحصاری و آنلاین به نمایش درآمده‌اند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند به مجموعه‌ وسیعی از کتاب که شامل بیش از 250 هزار عنوان با قیمت‌های مقرون به صرفه و تخفیفات 90 درصدی است از طریق سایت noon.com دسترسی یابند و کتاب‌های خریداری شده نیز ظرف 24 ساعت بعد از سفارش در نقاط مختلف امارات تحویل مشتریان داده می‌شود.

احمد بن رکاض العامری، رئیس هیئت کتاب شارجه در این باره عنوان کرد «این نسخه مجازی از بازار تخفیفات کتاب در حکم گامی جدید همسو با اهداف این هیئت و سیاست‌های آن در تقویت جایگاه شارجه بر نقشه عمل فرهنگی در منطقه و در سطح جهانی و تحکیم فرهنگ مطالعه در همه افراد جامعه است. هم‌چنین کوشیدیم تا این رویداد سهمی نیز در توسعه اقتصادی جدید داشته باشد و بر مبنای دانش نسلی را پرورش دهد که قادر به روند تکمیل روند توسعه با دستاوردهای فراوان باشد.»
 
اندرو یاپ، موسس شرکت بیگ‌بد ‌وولف نیز اظهار کرد «از زمان راه‌اندازی این رویداد در دبی در سال 2018، بیگ‌بد‌وولف به یکی از برجسته‌ترین رویدادهای فروش کتاب تبدیل شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 2019 امکان برگزاری آن میسر نبود و حالا خوشحال هستیم که بار دیگر توانسته‌ایم با استراتژی‌های جدیدی کتاب‌های بسیاری را با قیمت‌های ارزان به دست مخاطبان خود برسانیم.»

بیگ‌بد ولف بزرگ‌ترین بازار فروش کتاب در جهان با تخفیف‌های 90 درصدی است که تاکنون در  34 شهر از 12 کشور مختلف جهان برگزار شده است.

ایده فروش گسترده کتاب به این صورت، برای اولین بار تحت‌عنوان «big bad wolf»، در سال 2009 میلادی، توسط یک زوج و شریک تجاری‌شان، اندرو یاپ، به منظور کاهش نرخ بی‌سوادی در مالزی کلید خورد. آن‌ها در سال 2006 تصمیم گرفتند کتاب‌فروشی کوچکی را در کوالالامپور با هدف تشویق مردم به مطالعه افتتاح کنند اما به سرعت دریافتند که برای ایجاد یک تغییر اساسی، به اقدام بزرگ‌تری نیاز دارند و از آن جایی که  امکان گشایش کتاب‌فروشی‌های بیشتر فراهم نبود، آن‌ها حراجی بزرگی را برای رونق دوباره مطالعه و فروش کتاب افتتاح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها