شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
هزینه کردن در حوزه فرهنگ یک سرمایه‌گذاری است

زنجان- رئیس دادگستری شهرستان ایجرود گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ یک سرمایه‌گذاری و آینده نگری است، چرا که اگر فرهنگ آسیب ببیند کل جامعه آسیب خواهد دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمدرضا حمیدی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی هنری ایجرود ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد شهادت سرداران مقاومت و به ویژه سردار دلها که خون پاکشان را تقدیم ملت عزیز کردند تا در مردم در آسایش باشند اظهار کرد: حادثه هفته گذشته کرمان کام ملت را تلخ کرد و همه را غمگین کرد که امیدواریم نیروهای امنیتی و انتظامی اجازه این اتفاقات را ندهند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه تصریح کرد: اندیشمندان حوزه اجتماعی فرهنگ را اینگونه تعریف کردند که واژه فرهنگ از دو بخش فر به معنی شکوه و عظمت و هنگ یعنی اجتماع و جامعه یعنی شکوه اجتماعی تشکیل شده است.

ئیس دادگستری شهرستان ایجرود فرهنگ را تشکیل شده از سنن و آداب و رسوم و سنتی عنوان کرد که در متن جامعه شکل گرفته و نهادینه می شود و از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد و گفت: خوشبختانه از لحاظ فرهنگ خصوصی فرهنگ کشور ما یکی از ایده آل ترین جامعه های دنیا به شمار می رود در روابط خصوصی بین انسان ها و در خانواده ما در رتبه اول جهان قرار داریم که نمونه های آن احترام به خانواده و غیره است.

وی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ عمومی در کشور کمتر رعایت می‌شود که قابل تغییر است مثلاً بستن کمربند ایمنی تبدیل به یک فرهنگ شده است چه در داخل و خارج شهر که نشان از فرهنگ پذیر بودن جامعه است.

حمیدی با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگی نیازمند تلاش و توجه و عزم جدی در سطح کشور دارد، افزود: هزینه کردن در حوزه فرهنگ یک سرمایه‌گذاری و آینده نگری به شمار می رود، چرا که اگر فرهنگ آسیب ببیند کل جامعه آسیب خواهد دید.

وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر در ۴۵ سال گذشته مقابله و مبارزه جواب نداده و در این راه ۳۶ هزار شهید دادیم، چندین هزار نفر در کل کشور قاچاقچی اعدام و زندانی و محکوم شدند ولی نه تنها این معضل جمع نشده بلکه بیشتر نیز شده است.

رئیس دادگستری شهرستان ایجرود فضای مجازی را یکی از معضلات ۱۰ سال اخیر در جامعه عنوان کرد که رواج پیداکرده و آسیب های جدی به خانواده و حریم خصوصی وارد کرد است، گفت: فضای مجازی و مدیریت آن نیازمند عزم جدی است.

وی افزایش طلاق را دیگر معضل اساسی جامعه خواند و اظهار کرد: ۲۰ دستگاه در امر فرهنگ از دولت بودجه دریافت می کنند ولی اثر مثبت اقدامات در جامعه ملموس نیست و دیده نمی شود و انتظار داریم به عنوان متولیان فرهنگ و از دولت مردمی انتظار داریم بیشتر در این حوزه مدیریت و انقلاب فرهنگی صورت گیرد.

حمیدی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان ایجرود بی حجابی وجود ندارد، و در طول سال گذشته یک پرونده بی حجابی نداشتیم، افزود: امیدواریم هیئت دولت در امر مقوله فرهنگ عمومی یک همت جدی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها